شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 863351
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تشریح سه نوع «غیرت»، تصریح کرد: غیرت دینی عنصری است که انقلاب را آفرید و تداوم آن نیز به همین عنصر بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیداحمد خاتمی، شب گذشته در جمع عزاداران محفل و هیئت رزمندگان اسلام اصفهان اظهار کرد: معنویت و اخلاق دو امر بسیار مهم و تاکید شده رهبری است که به عنوان جهت دهنده حرکت‌ها معرفی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در بیان معنویت ادامه داد: معنویت ابعاد مختلفی دارد که می‌توان به اخلاص و ایمان اشاره کرد که نشان‌دهنده همان اخلاصی است که در گروه‌های جهادی و جبه‌های دفاع مقدس دیدیم و این همان امر رهبری است.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: غیرت دینی همان مکمل ابعاد معنویت از جمله ایثار، اخلاص و توکل به خداست که محافظ جامعه است، بنابراین غیرت دینی عنصری است که انقلاب را آفرید و تداوم آن را در زیر بیرق آن به دوش گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: غیرت ابعادی دارد که سه بعد آن عبارت است از «غیرت وطنی»، «غیرت ناموسی» و «غیرت دینی» که به اختصار به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

امام‌جمعه موقت تهران عنوان کرد: در معنای غیرت وطنی باید گفت دو تفسیر وجود دارد، دوستی وطن که همان حب وطن است و به دفاع مقدس ارزش داد و دیگری وطن پرستی است که جنبه منفی تعریف غیرت وطنی است، زیرا نباید به اشتباه وطن را به‌جای خدا پرستید. بنابراین ملی گرایی به معنای وطن پرستی شرک محسوب می‌شود که دراین مورد می‌توان به ایجاد مکتب‌های مختلف با عنوان ایرانی اشاره کرد که بدون در نظر گرفتن راه امام(ره) و با پیروی از برخی دولت های اسبق فاجعه‌ای را برای ملت ایران به بار آوردند، پس مکتب ایرانی به معنای مکتب اسلام نیست.

آیت‌الله خاتمی در بحث غیرت ناموسی بیان کرد: غیرت ناموسی اگر در کافر هم باشد ارزش به حساب می‌آید که مدرک این صحبت روایتی است که در بحارالانوار جلد ۷۱ آمده است که اسیرانی را پیش پیامبر(ص) آوردند که جنایت کرده بودند و دستور اعدامشان را دادند، الا یک نفر و آن هم به خاطر ۵ صفتی بود که در این انسان وجود داشت اول اینکه نسبت به ناموس شدیدا حساس بود، انسان شجاعی بود و حسن‌خلق داشت و درآخر باصداقت و دست‌ و دل باز بود.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: مقام معظم رهبری ۵ مرحله برای انقلاب تبیین کردند که عبارت است از  انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که باید به دنیا نشان داده بشود، امیداوریم با توسل به سالار شهیدان به سمت جامعه کاملا اسلامی پیش برویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha