جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجوی مسلمان موفق شد دانشگاه استرالیایی اسلام هراس را به زانو در آورد

حوزه/ دانشجوی مسلمان یک موسسه آموزشی در ملبورن که از جلسه بحث آزاد ضدمسلمانی شکایت داشت، موفق شد مسئولین این موسسه را به عذرخواهی وادار کرده و اساتید دانشگاهی شرکت کننده را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc، دانشجوی مسلمان استرالیایی از یک موسسه آموزشی در ملبورن به خاطر برگزاری جلسه بحث آزاد ضدمسلمانی و در ادامه انتشار مطالب این جلسه در وبسایتش شکایت کرده و موفق شد مسئولین دانشگاه را مجبور به عذرخواهی کند.

طیبه قدوس دانشجوی مسلمان آمریکایی که از سخنرانی های نژادپرستانه و اسلام هراسانه به ستوه آمده می گوید: با توجه به آنچه در کرایست چرچ به وقوع پیوست و یک حرکت رو به جلو و وسیع از سوی افراط گرایان جناح راست و کمپین های سیاسی شان که قصد بدنام کردن مسلمانان را دارند، و جو کنونی که کمک کننده نیست، به نظرم چنین کاری ضرورت داشت.

این دانشجوی 26  ساله مسلمان که از گفته های یک بحث آزاد در کلاس دانشگاهی در موسسه هلمزگلن ملبورن و شنیدن کلیشه های ضدمسلمانی آزار دیده بود به اساتیدش و در ادامه به کمیسیون حقوق بشر و فرصت های برابر ویکتوریا شکایت کرد. تلاش های این دانشجو سبب شد که موسسه آموزشی مطالب اسلام هراسانه ای را که در وبسایتش گذاشته بود برداشته و از این دانشجو عذرخواهی کرده و به گذاشتن دوره آموزشی برای معلمانی که چنین برداشت  هایی دارند متعهد شود.

به علاوه اساتیدی که در این راستا مداخله داشته اند نیز تا اطلاع ثانوی تعلیق می شوند.

قدوس می گوید: آن ها در سخنانشان گفته بودند که اکثریت مسلمانان در جهان افراط گرا و تروریست هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha