جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام کیانی، در رابطه با جزئیات ثبت مجوز خروج از کشور برای زیارت اربعین، توضیحاتی را ارائه کرد.

حجت‌الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آغاز ثبت درخواست خروج از کشور برای سفر اربعین حسینی، اظهارداشت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی نام‌نویسی طلاب برای ثبت خروج از کشور در مدارس آغاز شده است.

وی با بیان اینکه زمان شروع ثبت‌نام از دهم شهریورماه جاری آغاز شده است، گفت: طلاب می‌توانند با مراجعه به مدارس علمیه محل تحصیل، جهت درخواست ثبت خروج از کشور اقدام کنند.

حجت‌الاسلام کیانی، با تأکید بر اینکه طلاب خوزستانی به‌هیچ‌وجه از طریق سامانه معاونت وظیفه عمومی ناجا، نسبت به درخواست مجوز خروج از کشور اقدام نکنند، تصریح کرد: در صورت انجام اقدام فوق، درخواستشان توسط مدیریت حوزه علمیه خوزستان رد خواهد شد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان، تأکید کرد: طلاب ثبت مجوز خروج از کشور را به روزهای پایانی موکول نکنند و برای اطلاع از وضعیت ممنوع‌الخروج بودن خود یا وضعیت خروج از کشور جدید، می‌بایست به سامانه نظام‌وظیفه مراجعه کنند.

وی، گفت: طلابی که سال گذشته برای دریافت گذرنامه و زیارت، درخواست خروج از کشور داشتند و به دلایلی موفق به خروج نشدند باید به نظام‌وظیفه استان یا معاونت‌های عمومی در شهرستان‌ها به همراه گذرنامه یا کارت ملی مراجعه کرده و خروج پیشین را ابطال و درخواست خروج جدید تا پس از دریافت به مدرسه محل تحصیل ارائه کنند.

حجت‌الاسلام کیانی، اظهارداشت: اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سامانه، کد ملی و کد سخا است و منظور از کد سخا، کد مرکز خدمات نیست؛ به همین دلیل طلاب باید نام و نام خانوادگی، شماره پرونده حوزه و کد ملی را به شماره ۰۹۱۰۷۲۲۸۹۱۹ در پیام‌رسان ایتا ارسال و کد سخا را دریافت کنند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان، در پایان بیان کرد: اگر طلبه‌ای به سن قانونی رسیده باشد و تاکنون گذرنامه دریافت نکرده است، برای اخذ معافیت تحصیلی و ثبت خروج از کشور می‌بایست به سامانه سخا مراجعه کرده و پس از ثبت آن، به اداره گذرنامه شهرستان مراجعه و سپس به دفاتر پلیس ۱۰+ معرفی خواهند شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha