پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام پناهیان- فلاحت پیشه

حوزه/ انتشار ویدئوی سخنان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده و واکنش هایی را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان جمعه شب در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع)، با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود به اهمیت موضوع شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیزاشاره کرد.

وی افزود: براساس دانش بشری و دستورات دینی و براساس حکمت و نگاه عمیق اصول مدیریت در جامعه با اصول مدیریت در خانواده و زندگی فردی یکی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در طول انقلاب هرچه ضربه خوردیم، تنها ناشی از ناتوانی در مدیریت بوده و همچنان نیز ادامه دارد، زیرا درک اصول عمومی از مدیریت صحیح وجود ندارد.

پناهیان با بیان اینکه اصلاح خانواده به درس اخلاق نیست، بلکه به اصلاح روش‌های مدیریت است، گفت: اولین اصل در مدیریت خانه، زن برای مرد، مرد برای زن، پدر و مادر برای فرزندان و فرزندان برای پدر و مادر حفظ عزت خانواده‌ است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جامعه نیز عزت مردم باید حفظ شود وگرنه آغاز همه فسادها و بی‌بندوباری‌هاست، لذا سیاسیون موظف به حفظ عزت مردم هستند، گفت: در آیات قرآن کریم برای مدیر فاسد و مفسد مثال فرعون است که اولین اصلی که زیر پا می‌گذارد، نابود کردن عزت مردم است.

وی اضافه کرد: اولین آسیب مدیریت و قدرت گرفتن بر دیگران در نظر نگرفتن کرامت انسان‌هاست و نکته دوم این است که باید هر کاری صورت می‌گیرد در جهت حفظ دیگران باشد.

پناهیان تصریح کرد: در خصوص فرعون در سوره زخرف داریم : «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ؛ پس او قومش را سبک مغز شمرد [و آنان را با وسوسه و اغواگری فریفت و خوارشان کرد] در نتیجه از او اطاعت کردند؛ زیرا آنان مردمی فاسق و نافرمان بودند.»

وی افزود: این استخفاف در دوران ما چه نمونه‌هایی دارد. مراقب باشید سیاسیون عزت و کرامت قوم ایران را در مقابل غربی‌ها از بین نبرد. این استخفاف نشانه اطاعت از فراعنه جهانی است.

پناهیان همچنین درباره شفافیت آراء نمایندگان مجلس اظهار کرد: «یکی از راه‌های استخفاف ملت این است که رأی مجلس را پنهان کنند! چرا اکثریت نمایندگان مجلس رأی می‌دهند به اینکه رأی نماینده‌ها نباید شفاف باشد؟ آیا ملت را خوار و بی‌مقدار می‌دانند؟ بعد هم برخی به‌صورت بسیار جاهلانه و احمقانه‌ای می‌گویند «مگر می‌خواهید تفتیش عقاید کنید؟!»

مگر شما در مجلس به عقاید رأی می‌دهید؟ شما بی‌خود می‌کنید بر اساس عقاید رأی بدهید. شما باید بر اساس کارِ کارشناسی رأی بدهید نه بر اساس عقاید!

مردم باید بتوانند بر وکلای خودشان مسلط باشند. مردم باید بدانند که نماینده آنها به چه چیزی رأی داده و برای چه رأی داده است؟ ما کاری به عقیده شما نداریم، می‌خواهیم شعور و درک کارشناسی شما را بفهمیم!

آی مجلس شورای اسلامی، چه کسی به شما حق داده که شفاف رأی ندهید و شفاف رأی‌ دادن را تفتیش عقاید بدانید؟ بگویید چه چیزی را دارید از ملت پنهان می‌کنید؟

مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده، در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون جَلَب، سوءاستفاده می‌کنند. البته اگر یک موضوع امنیتی مطرح بود، طبیعتاً باید پنهان باشد اما نه همه رأی‌گیری‌ها!»

ویدئوی منتشر شده سخنان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده و واکنش هایی را به همراه داشت.

واکنش حشمت الله فلاحت پیشه

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به اظهارت حجت الاسلام والمسلمین پناهیان واکنش تندی نشان داد و ودر صفحه شخصی خود در پاسخ به پناهیان نوشت:

واکنش محمود صادقی:

محمودصادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم در توئیتی به اظهارات حجت الاسلام والمسلمین پناهیان این گونه واکنش  نشان داد:

واکنش حجت الاسلام احد آزادی خواه:

حجت الاسلام احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود نوشت: اساسا کارکرد منابر و هیئات حسینی فریاد کاستی ها و بی عدالتی هاست.

این که تذکر یک منبری باعث بر آشفتن برخی همکارانم شده باعث تعجب است.

عزیزان آن روزی که با شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کردید باید به فکر جایگاه مجلس می بودید.

تشکر از جناب پناهیان

واکنش احمد امیرآبادی:

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه با انتشار پیامی در فضای مجازی گفت: همکاران محترم چرا آشفته می‌شوید خب چه اشکالی دارد مردم بدانند رای مخالف دادیم یا موافق، چقدر حقوق می‌گیریم و اموالمان را شفاف اعلام کنیم.

ما نمایندگان حق اساسی مردم را در شفافیت آراء سلب کرده‌ایم!

بنده باز هم پیگیر شفافیت آراء خواهم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    12 0
    از منبر امام حسین باید روشنگری بیرون بیاد که اومد برخی مجلسی‌ها بایدم اینطوری نگران بشن
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    5 12
    شما توهین های آقای پناهیان رو سانسور کردید! ایشون به مجلس گفت آدم باش. یعنی حیوان هستند. گفت غلط میکنید. جواب توهین توهینه. این ادبیات بی ادبانه به انقلاب ضربه میزنه. مطالب رو کامل نقل کنید.
    • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      6 0
      سانسور کجا بوده برادر. اصل فیلم رو گذاشتند
    • فاطمه سادات IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      14 0
      اولا خوب کرده گفته. و درست گفته. دوما اصلا اینطور نیست. در فارسی و ادبیات محاوره ای که میگیم آدم باش منظورمون اینه که انسانیت داشته باش و ارزشهای انسانی رو رعایت کن و اصلا اون عبارتی که شما گفتی منظورمون نیست.
    • لبیک یا مهدی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      6 0
      شما دلت به حال نمایندها میسوزه یا به حال مردم؟ بعد منظور حاج آقای پناهیان همه نمایندگان مجلس نبود منظورش اون نمایندگانی بود که دارن به این مردم و مملکت ضربه میزنند که حدود ۹۰ درصد نمایندگان مجلس بجای خدمت به مردم دارن به دولت خدمت میکنن اگه امثال حاج آقا پناهیان ها هم سکوت کنند اونا گستاختر و وحشی تر و پوروتر میشن و به مملکت از اینی که هست بیشتر ضربه میزنن بعد حاج آقا هم خیلی خوب صحبت کردند و مخاطب خودشو خوب شناختن چرا که با بعضی از موجودات باید به زبان خودشون حرف بزنی شما دلت بحال مردمت بسوزه نه بحال نمایندگان دولت فاسدت
    • سید جواد IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      1 0
      بسم الله الرحمن الرحیم همه باید آدم باشیم، اینکه توهین نیست! کی گفته اگر به کسی گفتند آدم باش یعنی حیوان هستی، منظور آدمیت است به خصوص که نگفتند آدم شو بلکه گفتند آدم باش یعنی استمرار آدمیت گذشته حضرت امام میفرمودند ملا شدن چه آسون آدم شدن چه سخت است یعنی مخاطبینشون رو حیوان میدیدند یا نه بلکه منظور منظور مقام‌بالای آدمیت است غلط کردی به کار اشتباه مسلم هم توهین نیست ، تندی به جاست
  • یه دردمند IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    6 0
    این مجلس که غساله و حیاط خلوت دولت لیبرال است. با پاسخگو شود و شفافیت آرا داشته باشد. اگر اینها مشکلی با شفافیت آرا ندارند چرا توهین و جنجال راه انداخته اند. آن را که حساب ....
  • لبیک یا مهدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    4 0
    با سلام سخنان حاج آقای پناهیان حرف دل همه مردم ایران است که ایشون بخوبی بیان میکنند متاسفانه مجلس و دولت ما انتقاد ناپذیرن و زیر بار حرف حق نمیرن نمونه اش همین فلاحت پیشه نماینده بی ... و بی ادب مجلس که اینطوری بعد از انتقاد ،منتقدین خودشون رو با این الفاظ زشت مورد حمله قرار میدن در مجلس هیچگونه شفافیتی وجود ندارد و این شفافیت باید وجود داشته باشد تا مردم بدونند کدوم نمایندگان انقلابین و دلسوزانه دارن کار میکنن و کدوم نمایندگان خیانت کار و غیرانقلابین و دارن به مملکت ضرر می رسونند. سخن آخر مسولئین انتقاد پذیر باشید و اشتباهات خودتان را بپذیرید و پاسخگو باشید
  • لبیک یا حسین IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    4 0
    احسنت بر حاج آقای پناهیان ان شاالله خداوند ایشون و همه دلسوزان نظام و انقلاب را حفظ کند
  • یا بقیه الله IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    5 0
    نظر استاد بسیار بجا و عالیست عقل هم موید نظر ایشان هست
  • یک طلبه IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    6 0
    قطعا عدم رضایت به شفافیت آرا,دلیلی جز بازگذاشتن دست نماینده برای ارائه نظرات و برنامه های به روز برای ایام انتخابات آینده ندارد.البته ما مردم اسمش را نون به نرخ روز خواری می گذاریم. سخنان روحانیون انقلابی حکایت از دل مردم کوچه و بازار دارد.مردمی که همه جوره پای انقلابشان ایستاده اند ولی به خاطر بی عرضگی برخی نمایندگان و مسوولین صورتشان را با سیلی سرخ نگه می دارند وهمیشه شرمنده زن واولادشان هستند.جناب نماینده;این سخنان عربده کشی یک منبرنشین نیست.اینها فریادی از لبهای خاموش مستضعفین است که دیر یا زود آهش گریبان ظلم کنندگان به انقلاب,رهبری ومردم را خواهد گرفت.
    • علی RO ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      3 0
      احسنتم
  • م IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    3 0
    از قدیم میگن فحش بگو صاحبش برمیداره!!!!......
  • عباسی IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 0
    احسن به اکبرآبادی عزیز
    • حسن DE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      2 0
      البته امیرآبادی
  • علی الویری IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 4
    فکر میکنم پاسخ آقای فلاحت پیشه برای آقای پناهیان کافی باشه.
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    مجلس محترم قبل از اینکه به اظهار نظر ها و نقدها پاسخ و ها پاسخ پرخاشگرانه بدهند نگاهی به کارنامه خود کنند حتما خواهند فهمید چرا بعضی از نمایندگان محترم از شفافیت می ترسنند اگر لازم شد دلسوزان کارنامه مجلس دهم را مستند بیان خواهند کرد تا عملکردهمه در معرض مردم مومن قرار گیرد باور کنیم صدای منبریها و واعظ محترم انعکاس صذای مردم است. واقعیت این است که مجلس باشفافیت ارا مخالفت کرد بحث های دو فوریت یا دو فوریت رد محترمانه طرح بود خدا عاقبت نمایندگان محترم مجلس و ما را ختم به خیر نماید.
  • علیرضا NL ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    4 0
    درود خدا بر حاج آقا پناهی که این چنین افشا گری میکنه نمایندگانی که تبانی با ایران خودرو میکنند و چند صد هزار اتو مبیل را به نمایندگانشون در استانها و شهرستانها واگذار میکنند که با قیمتهای سرسام آوری بفروشند .به اینا میگن نماینده ملت ؟.شما هانماینده جیب خود هستید نه نماینده ملت شماها که عرضه ندارید برای مهار تورم لایحه ای تصویب کنید شماها که شاهد این هستید که در اثراین گرانیهاخانوادهای بیشماری شبها با شکم گرسنه میخوابند .ولی نسبت به این موضوع بی تفاوت هستید از کنارش میگذرید .به شما میشه بگید نماینده ملت .شماها فقط برای اینکه آینده خود را تضمین کنید .میلیونها تو مان خرج تبلیغاتهای آنچنانی میکنید که بشید نماینده .نه نماینده ملت بلکه نمایند جیب خود نماینده تحصیلات عالیه فرزندان خود .برید خجالت بکشید شماها فکر کردید مردم عام هستند و از کارهای شما اطلاعی ندارند .بترسید از خدایی که همیشه بینا و شنواست و شماها خدا را ندیده گرفتید و به این ملتی که زیر پاهایش طلای سیاه معادنها بیشمار و سر مایه های عظیم دارد ولی شبها با شکم گرسنه میخوابد .شماها نمایند خانواده خود .آینده خود و آینده فرزندان خود هستید نه نماینده ملت .خداوند انشالله در این دنیا و اون دنیا شما ها را رو سیاه کنه که اینقدر به این ملت ظلم و جور را بر ملت تحمیل میکنید
  • گذشت IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    سلام دوستان جواب این دو نماینده معلوم الحال که تا بحال فساد زیادی داشتن باطن آنها را نیز نشان داد و عقیده آنها در مورد منبر و امام حسین و جایگاه منبر پیغمبر را نشان داد کم نداشتیم از این نمایندگان خائنی که الان در بغل صهیونیستی وامریکا خوش رقصی می کنند و ماهیانه می گیرند یه نگاه به نمایندگانی از این دست کنید که الان کجا هستند در ضمن بنی صدر هم عین این مطالب را سال ۵۹ گفتند و فرار کردند
  • گذشت IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    چقدر این دو نماینده شبیه بنی صدر صحبت می کنند و عقایدی شبیه بنی صدر دارند.خدا به مقام معظم رهبری صبر بده که باید اینگونه افراد را تحمل کنه
  • براتی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    درود به استاد پناهیان به خاطر روشنگری و شجاعت حسینی ایشان. منبر و واعظ حسینی روحیه ظلم ستیزی و مطالبه گر حق است. خدا حاج اقا رو گزند این نااهلان حفظ کنه
  • سید محمد صادق IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    پاسخ فلاحت پیشه نشان از این دارد که بعضی نمایندگان خود را از مردم جدا می بینند و برای خود شانی بالاتر از خدمت گذاری مردم قائلند.جای وکیل و موکل عوض شده . با این همه نابسامانی اقتصادی ، با کوچکترین انتقادی دهان به توهین و افترا باز می کنند. افترا او به استاد پناهیان قابل پیگیری قضایی است .
  • زینب IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    آفرین به حرکت ِ انقلابی آقای امیرآبادی
  • جمال IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 0
    وقتی عربده غربزده ها بلند شد، بدانید بد جوری احساس خطر کرده اند!
  • علی IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    2 0
    اگر اگر نمایندگان مجلس شفاف بودن. اگر نمایندگان مجلس به تمام معنا بی سواد نبودن . اگر نماینگان مجلس نفوذی نبودن . (مجلس در راس امور است) اقای فلاکت : منبری جرات پاکت گرفتن نداشت
  • علی رضا IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 1
    وقتی نظرات فوق را می خوانیم پاسخ به این پرسش که ما در کجای روند رشد شعور سیاسی و اخلاق هستیم بس مشکل است! امام چند نکته خالی از طلف نیست یادآوری شود: -چرا طی دوران مختلف مجلس تا کنون این موضوع اینگونه مطرح نبوده و مطالبه نشده.چرا؟ -چرا سخنران محترم که به آرامش در لحن در عین برنده بودن کلام معروف است اینگونه عنان از دست داده و ادبیات خارج از عرف را بکار میبرد و ماهیت کلام خود را مخدوش می کند. - چرا واقعا ما همه فکر می کنیم همه چی می دانیم و چرا به دست خود یکدیگر را به اسم اصلاح و نهی از منکر و... پاره پاره می کنیم - تا کی باید جایگاه منبر از شایعه یا واقیعت پاکت های انچنانی ضربه بخورد -به واقع اگر بصورت فرایندی به اتفاقات فوق بنگریم چرا افرادی از جمله جناب پناهیان در مجلس نیستند و احساس حضور نمی کنند. - چرا بیش از 80 درصد رای دهنده گان بخصوص در انتخابات مجلس هیچ حضور با شعوری همتراز با شورشان در زمان انتخابات ندارند - چرا به تناقض های نمی پردازیم
  • علیرضا IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 1
    وقتی نظرات فوق را می خوانیم پاسخ به این پرسش که ما در کجای روند رشد شعور سیاسی و اخلاق هستیم بس مشکل است! امام چند نکته خالی از طلف نیست یادآوری شود: -چرا طی دوران مختلف مجلس تا کنون این موضوع اینگونه مطرح نبوده و مطالبه نشده.چرا؟ -چرا سخنران محترم که به آرامش در لحن در عین برنده بودن کلام معروف است اینگونه عنان از دست داده و ادبیات خارج از عرف را بکار میبرد و ماهیت کلام خود را مخدوش می کند. - چرا واقعا ما همه فکر می کنیم همه چی می دانیم و چرا به دست خود یکدیگر را به اسم اصلاح و نهی از منکر و... پاره پاره می کنیم - تا کی باید جایگاه منبر از شایعه یا واقیعت پاکت های انچنانی ضربه بخورد -به واقع اگر بصورت فرایندی به اتفاقات فوق بنگریم چرا افرادی از جمله جناب پناهیان در مجلس نیستند و احساس حضور نمی کنند. - چرا بیش از 80 درصد رای دهنده گان بخصوص در انتخابات مجلس هیچ حضور با شعوری همتراز با شورشان در زمان انتخابات ندارند - چرا به تناقض های نمی پردازیم
  • حقگو IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    2 0
    سلام به تمام دوستان منصف به چند نكته اشاره مي كنم قضاوت با خودتان در حرفهاي فلاحت پيشه: 1- مصاحبه هاي هر روزه ( ايشان حرفهايي كه هر روز مي زند ازجمله همين حرفها را راي خود در مجلس مي داندوخيلي خودش را باسواد وبا ادب مي داند )2- مجلس ايران( لطفا دقت كنيد اين جمله هم نظربرخي از دوستان را دررابطه با عاقبت بشري برخي ها تاييد مي كند)3-منبر نشين پاكتي ( با اين جمله به خيلي ازارزشها توهين مي كند، منبر ، سخنران ، هزينه پاك وطيب مردم براي اقامه عزا ، انگيزه، اين جمله انسان را به ياد سخن برخي از ... مي اندازد) 4-به حال مجلس گريست( شرف المكان بالمكين ، مجلس بايد با داشتن افرادي مثل شما بگريد، اقرار العقلا علي انفسهم ،) ود رآخر يا ايشان متوجه بوده كه چه كلماتي بلغور مي كند ؟؟ ويا نه؟؟ كه در دوصورت هم جاي بسي تامل است.اولا : ضمير در صحبتهاي استاد گرانقدر و شريف حضرت حجت الاسلام والمسلمين پناهيان كثرالله امثالهم مرجع ضمير خودش را پيدا كرده دوما: بقول شهيد مطهري رحمت الله عليه شمر ويزيد چهارده قرن پيش مرد شمرو يزيد زمان خودت را بشناس سوما : آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است. ياعلي
  • ح IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    2 0
    شما هم اگر از آن پاكتهاي حلال مي گرفتي الان حرفهاي ايشان به مذاقت تلخ نمي آمد نون مردم را مي خوريد و به پول ومقدساتشان توهين مي كنيد شما هرچه داريد از اين مردم وهمين منبر نشينهاست
  • عشق رهبرم IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    حضرت آقا هم توی نطقی فرمودن ک بجز مسائل نظامی امنیتی طبق سیره امام علی نباید از مردم چیزی رو پنهان کنن برادر پناهیان کاملا درست گفتن و من مطمئنم همونطور که علی بن ابیطالب رو عده ای با جهالتشون دق دادن ایناهم رهبرو عزیزانی چون علیرضا پناهیانم دق میدن امام زمان نگهدارشون.اول رجب۱۳۹۸/