جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که مهمترین رسالت قیام عاشورا جهل زدایی از جامعه و اگاهی دادن به مردم بود: گفت: در عصر حاضر استعمارگران با ابزارهای تبلیغاتی و قدرت رسانه ای در تلاش هستند وقایع را وارونه جلوه داده و با گرفتار کردن مردم به جهل و نادانی، توطئه های شوم خود را علیه ملت های مسلمان تحقق بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به علل انحراف جامعه اسلامی در دوران بعد از پیامبر(ص)، گفت: یکی از دلایل اصلی انحراف جامعه اسلامی، جهالت مردم و دور افتادن آن ها از حقایق اسلام ناب و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بود و این یک واقعیت تلخ است که نهایتاً موجب شد تا حادثه دردناک عاشورا رقم بخورد.

وی تصریح کرد: البته عوامل مختلفی در به وجود آمدن این فضای شبهه انگیز، تاریک و مملو از جهالت و فتنه انگیزی دخالت داشت و شاید بتوان گفت یکی از عواملی که تاثیر زیادی در به وجود آمدن این شرایط داشت، جو مسموم و خفقانی بود که دستگاه عظیم تبلیغاتی معاویه بر علیه خاندان اهل بیت به راه انداخته بود.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: دستگاه طاغوت معاویه با جعل روایات، نشر خرافات، تبلیغات خلاف واقع و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، فضای جامعه را به سمتی سوق داد که مردم نسبت به حقانیت اهل بیت(علیهم السلام) دچار یک نوع غفلت و جهالت شوند.

وی گفت: به تعبیر امام باقر(علیه السلام) 30 هزار نفر در کربلا برای جنگ با امام حسین(علیه السلام) حضور پیدا کردند و این در حالی بود که همه آن ها با قصد قربت آماده بودند، اما با یک استدلال سرتاسر مغالطه ای که متاسفانه دستگاه تبلیغاتی معاویه در ذهن آن ها جا انداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ابراز داشت: استدلال این بود که یزید خلیفه پیامبر است و هر کسی بر علیه خلیفه پیامبر شورش کند از دین خارج شده و مرتد است و قتل او واجب است و ثواب دارد! و این بدترین وضعیت آن روز جامعه اسلامی بود که مردم را گرفتار باتلاق جهالت و نادانی کرده بود.

وی با بیان این که مهمترین رسالت قیام عاشورا جهل زدایی از جامعه و اگاهی دادن به مردم است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در طول سفر خود به سمت کربلا در مناسبت های مختلفی که سخنرانی داشته اند به این موضوع اشاره داشتند. همچنین در زیارت اربعین خطاب به امام حسین(ع) می گوییم «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله...»؛ کسی که نهایت تلاش را در دعوت مردمان برای هدایت به کار برد و برای آنان به هر نحو ممکن خیرخواهی کرد تا آن جا که در نهایت، خون خویش و جان عزیزانش را برای بیداری مردم از نادانی و گمراهی فدا کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: در عصر حاضر نیز استعمارگران با ابزارهای تبلیغاتی و قدرت رسانه ای که در اختیار دارند در تلاش هستند وقایع را وارونه جلوه داده و مردم را از حقایق غافل نموده و با گرفتار کردن مردم به جهل و نادانی، توطئه های شوم خود را علیه ملت های مسلمان به ویژه مردم ایران و انقلاب اسلامی تحقق بخشند و تنها راه مقابله با این توطئه ها روشنگری و اگاهی بخشی است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام همانطور که دانشجو یا طلبه برای کسب نمره مناسب تلاش می کند تا در امتحانات به سوالات خوب جواب بدهد و در کار کلاسی شرکت کند تا نمره نهایی اش حداکثر و کامل باشد باید با تغییر شیوه به پژوهش محور کاری کنیم که دانشجو یا طلبه مجبور بشود برای کسب امتیاز کار پژوهشی انجام دهد. یکی ایجاد و تنظیم فرایند این کار است و ابلاغ آن دوم آموزش استادان و ایجاد امتیازاتی برای استادان که در قبال شیوه پژوهشی امتیازاتی نصیبش شود که در ارتقاء و حقوق مالی آنها موثر باشد. البته سیستم غربی که می گویند برو در فلان مجله چاپش کن با هزینه های گزاف و مشکلات، مورد پسند نیست ولی فعلا چاره ای نیست تا نظام امتیازی جایگزین ایجاد شود.