شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در یادواره 26 شهید روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، هر سال هشتمینن روز از ماه محرم در روستای شمسی عطر شهیدان استشمام می شود و امسال هجدهمین یادواره شهدای این روستا با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، فرماندار اشکذر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حیدری و جمعی از مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم این منطقه به خصوص خانواده های محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان در حسینیه این روستا برگزار شد.

این روستا یک قرن پیش، پس از پیوسستن چهار آبادی به یکدیگر به « شمسی» نامگذاری شد و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیش از یک قرن است که در این روستا برگزار می شود.

برگزاری مجالس امام‌حسین(ع)، بستن نخل امام حسین(ع)، آیین نخل برداری در روز عاشورا، برگزاری مراسم سینه زنی در ایام محرم به ویژه دهه اول محرم، برگزاری مراسم جوش‌دوره، اناری، پاتقایی، شدّه برداری و تعزیه خوانی از جمله مراسم ماه محرم این روستا به شمار می رود.

مراسم روز 13محرم و راه اندازی دسته بنی اسد و مراسم ویژه اربعین و دهه آخر صفر و نیز پخت پخت آش نذری امام‌حسین(ع)پخت نان و پخت نان سوروک از دیگر آیین های ماه محرم به همت مردم در این روستا برگزار می شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha