سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاندار یزد

استاندار یزد گفت: برای برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی همه خط ‌کشی‌ها و آن چیزی که می‌توانست ما را از هم جدا کند، کنار رفت و اتحاد و انسجام بی‌نظیری را در استان شاهد بودیم که باید از فضای همدلی، همکاری ‌و صمیمیت موجود در برگزاری این اجلاس برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، محمد علی طالبی در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: به این امر ایمان بیاوریم که وقتی اراده جمعی برای حرکت در مسیر تقویت ارزش‌های دینی شکل می گیرد، بدون تردید همه مشکلات برطرف می‌شود و ‌مسیر همواری فراروی ما قرار می گیرد.

وی اذعان کرد: با اینکه تیم مدیریت فعلی استانداری نقشی در کسب میزبانی این اجلاس نداشت ‌و در ابتدا تردیدهایی برای برگزاری این اجلاس با این حجم فعالیت‌ها و کیفیتی که مدنظر ما بود، وجود داشت اما زمانی که اراده کردیم همایشی درجه یک و در شأن نام یزد به عنوان حسینیه ایران و پیرغلامان و خادمان حسینی برگزار شود از آن لحظه عنایت حضرت امام حسین علیه السلام بود که همه کارها را پیش برد و در شب اختتامیه این اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی فراوانی آمدند و از میزبانی شایسته استان یزد تشکر و قدردانی کردند که این همه ابراز لطف و محبت برای من جای افتخار فراوان دارد.

استاندار یزد تصریح کرد: برای برگزاری این اجلاس همه خط ‌کشی‌ها و آن چیزی که می‌توانست ما را از هم جدا کند، کنار رفت و اتحاد و انسجام بی‌نظیری را در استان شاهد بودیم و این تجربه ‌که ظرفیت بالایی در استان یزد برای برگزاری برنامه هایی با این حجم، تعداد شرکت کنندگان ‌بالا و مکان های متعدد برگزاری اجلاس وجود دارد، به دست آمد.

طالبی خاطرنشان کرد: باید از فضای همدلی، همکاری ‌و صمیمیت موجود در برگزاری این اجلاس برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ استان استفاده کنیم.

*ریالی از بودجه دولتی برای اجلاس پیرغلامان یزد هزینه نشد

استاندار یزد با اشاره به اینکه این ایام به نام حضرت امام حسین(‌ع) ‌است، ‌گفت: هر روز ما باید آمیخته به نام حضرت اباعبدالله و مردم باشد و لازم است در جهت خدمت به مردم این انسجام و وحدت را حفظ کنیم و تقویت نماییم.

طالبی یکی دیگر از رموز موفقیت برگزاری شایسته اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی را هدایت‌ها و راهنمایی های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز یزد دانست و افزود: ایشان بارها و بارها پیگیر نحوه اجرای برنامه های اجلاس بودند.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: مردم و هیئت‌های مذهبی برگزار کننده اصلی ‌هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بودند و مدیریت ارشد استان حتی برای یک ریال، شخص و گروهی را ملزم به پرداخت وجهی برای برگزاری این اجلاس نکردند و ریالی بودجه دولتی برای برگزاری مراسم های این اجلاس هزینه نشد.

طالبی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرستان میبد که میزبانی مراسم افتتاحیه اجلاس را برعهده داشت درخواست هایی از شهرستانهای تفت، بافق، اردکان، اشکذر و مهریز برای میزبانی برخی از برنامه‌های اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی داشتیم و هیئت های مختلفی هم علاوه بر هیئت های میزبان، علاقه مند بودند که برنامه های اجلاس در محل هیئت آن ها برگزار شود و به این اجلاس کمک کردند که نشان از روحیه مشارکت و همراهی ‌بالای آنها دارد.

وی  ضمن تقدیر از مجموعه همکاران صدا و سیمای مرکز یزد و مدیریت شایسته مدیرکل این سازمان و همراهی اهالی رسانه استان در پوشش مناسب این اجلاس، اظهار امیدواری کرد: تجربه بسیار موفق در برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی بتواند در برنامه‌های آینده استان مورد استفاده قرار گیرد و همه در سایه ولایت ائمه اطهار(ع) و عنایت حضرت امام حسین (ع) ‌بتوانیم خدمتی که شایسته مردم استان یزد ‌است را ارائه دهیم.

در پایان این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد لوح تقدیری به استاندار یزد اهدا شد و ضمن تجلیل از 70 نفر از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، پرچم مقدس حرم مطهر حضرت رقیه(س) به تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده سیدجعفر محمد(‌ع) یزد اهدا شد.

ترحمی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این نشست با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در پنچ نقطه از استان و حضور ۹۱۲ نفر ازپیرغلامان و خادمان حسینی از ۲۳ کشور دنیا از دست اندرکاران برگزاری این اجلاس قدردانی کرد.

دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد هم با اشاره به برگزاری کم نظیر هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: همگرایی عاشقانه با محور امام حسین (ع) ، حسینیه ایران را در تاریخ ماندگار کرد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha