پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روضه زنانه

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: روضه های زنانه باید به محلی برای تبیین و معرفی سبک زندگی اهل بیتی به زنان و دختران جامعه ما تبدیل شود.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با بیان این که باید از ظرفیت روضه و مجالس و محافل حسینی در راستای بهبود اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه، نهایت استفاده را ببریم، اظهار داشت: به خصوص با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری نقش بانوان در جامعه، ما باید از ظرفیت خوبی چون روضه های خانگی که عموماً روضه های زنانه هم هستند، به شکل مطلوبی بهره برداری کنیم.

وی افزود: برخلاف برخی القائات نادرست، به لطف الهی در مملکت ما، امکانات آگاهی بخشی و بصیرت افزایی بسیار است و به برکت دستگاه سیدالشهدا(ع) در چنین ایامی، این شرایط و زمینه ها مهیاتر از دیگر ایام سال است و لذا ما باید از روضه های زنانه و مجالس خانگی استفاده حداکثری در مسیر نشر آموزه های ناب دینی داشته باشیم.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر اهمیت فوق العاده بحث سبک زندگی گفت: معرفی سبک زندگی صحیح که منطبق با سبک زندگی اهل بیت (ع) بوده و ریشه در آیات نورانی قرآن داشته باشد، یکی از وظایف مبلغین و وعاظ و مادحین در این ایام است که انشاالله همه ما در این راستا گام برداریم.

وی بیان داشت: متاسفانه با وجود اهمیت این مساله ما مداحان و مبلغینی داریم که سعی می کنند مسایل خرافی و غیرواقعی را برای مردم ارایه کنند و برای گرم کردن هیئت و مجلس روضه خوانی، چیزهایی می گویند که درست نیست و باعث اشاعه خرافات و بدعت ها می شود که البته نسل جدید آگاه و پرسشگر، این ها را قبول نمی کند.

تاجیک گفت: علاوه بر فضای سنتی تبلیغ، از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز باید به درستی در مسیر معرفی سبک زندگی اهل بیت(ع) و مکتب عاشورا گام برداریم و به خصوص از بانوان انقلابی و دین مدار انتظار می رود که از ظرفیت هنر و رسانه و ابزارهای نوین در این جهت بر اساس شرایط زمانه و نیازهای روز به خوبی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام حسین(ع)، شهید راه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: یکی از دلایلی که متاسفانه وضعیت فرهنگی جامعه ما مطلوب نیست، به خاطر کم توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در این باره لازم است زنان و دختران ما، با دغدغه و احساس مسئولیت ورود پیدا کنند و نگذارند که این واجب دینی مغفول و مهجور واقع شود.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: البته باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر، محدود به مساله عفاف و حجاب و مقابله با بدحجابی نمی شود و دامنه وسیعی دارد که باید به همه ابعاد و عرصه های آن توجه کرد تا جامعه همچنان زنده و پویا و بانشاط باقی بماند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha