جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ عزاداری تاسوعای حسینی در حرم کریمه اهل بیت (ع)

حوزه/ شهر کریمه اهل‌بیت(س) در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شده است و از گوشه و کنار این شهر نوای «یا ابوالفضل(ع)» به گوش می رسد.

 به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شهر قم یکپارچه سیاه‌پوش است و در نقاط مختلف این شهر مراسم‌های عزاداری این ایام برپا شده است.

در بیوت مراجع عظام تقلید نیز این روزها مراسم‌های ویژه عزاداری برپاست و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در این مراسم‌ها حضوری پرشور دارند.

در ایام محرم از نخستین شب مراسم‌های سخنرانی و روضه خوانی در سوگ سرور و سالار شهیدان در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین منازل برپا شده و مردم با حضور دراین مراسم‌ها به سوگواری می‌پردازند.

در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز از نخستین شب محرم مراسم‌های عزاداری در نوبت‌های مختلف برپا شده و زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل بیت(س) با حضور در این مراسم‌ها در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش اشک ماتم می ریزند.

همچنین  مسجد مقدس جمکران وحرم مطهر در طول این ایام و به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان دسته های مختلفی است که از نقاط مختلف شهر قم و همچنین شهرهای اطراف برای عرض تسلیت به بانوی کرامت رهسپار این مکان مقدس می‌شوند.

برگزاری آیین‌های سنتی مشعل گردانی توسط کربلایی‌ها و نجفی‌های مقیم قم، تشکیل دسته‌های عزاداری طلاب خارجی، به آتش کشیدن خیمه‌ها و… از دیگر مراسم‌های ویژه ایام دهه اول محرم در شهر قم است.

در تاسوعای حسینی دلدادگی به سالار شهیدان و یاران باوفایش به اوج خود رسیده و عزاداران به یاد علمدار کربلا حضرت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام سوگواری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha