جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، بر لزوم هم افزایی بیشتر حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: تحول جامعه در گرو تحول در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به عملکرد قابل توجه خوزستان در زمینه مدارس امین، اظهار داشت: فعالیت مدارس امین بازخوردهای خوبی در بین خانواده های دانش آموزان برجای گذاشته است.

وی بر ضرورت هم افزایی بیشتر بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش سطح استان خوزستان تأکید و خاطرنشان کرد: راه اندازی نخستین پردیس دانشگاه فرهنگیان ویژه معلم طلاب در خوزستان می تواند نقش بسزایی در تربیت معلم های دینی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به تأکید نظام اسلامی و رهبرمعظم انقلاب بر آموزش، بیان کرد: آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به عنوان حلقه مفقوده و مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به برخورداری از دانشگاه ها و آموزش و پرورش در سطح کشور باید برنامه ریزی کرد تا تربیت اسلامی محور آموزش قرار گیرد. اگر قرآن به معنای واقعی تبیین شود همه علوم را در بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به استقبال قابل توجه خانواده های خوزستانی از مدارس امین استان، عنوان کرد: امروزه مدارسی در استان فعالیت دارند که خانواده های به دور از دغدغه دین نیز به دنبال ثبت نام فرزندان خود در آنها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی مدارس امین در استان، گفت: ارتقای سطح تربیت دینی و معرفتی در میان دانش آموزان مهم ترین اولویت مدارس امین هستند.

وی با بیان این که به دنبال توجه صرف به مباحث دینی در مدارس نیستیم، اظهار داشت: همه براین باور هستیم که اگر بخواهیم ایران اسلامی را ارتقا و به پیشرفت برسانیم، نیازمند توجه به همه حوزه ها و ابعاد است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان این که نخبگان دینی و علمی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند، اظهار داشت: اساس تحول جامعه از طریق توجه به کارکردهای تربیتی آموزش و پرورش محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به تقدم پرورش و تربیت بر آموزش، خاطرنشان کرد: نتیجه علم جدای از قرآن و اهل بیت(ع) در کشورهای اروپایی ظاهر شده و در نهایت در خدمت جنایت است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha