سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مراسم تاسوعاي حسيني در مدرسه علميه الزهرا(س) بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه انسان های باایمان متعهد ترین انسان ها هستند، گفت: انسان های متعهد، برای اجرای فرامین خداوند از جان، مال و فرزندان خود می گذرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سید محمد علی معصومی، ضمن تسلیت شهادت امام حسین(علیه السلام) در مراسم تاسوعای حسینی ویژه بانوان عزادار در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس، به ویژگی های مومن پرداخت و گفت: انسان مومن پنج ویژگی، راستگویی، پایبندی به تعهدات، امانتداری، مردم داری و اخلاق نیک دارد.

وی، پایبندی به تعهدات را یک تعهد اخلاقی دانست و افزود: خداوند برای حفظ زندگی بشر مهمتریم امر را عمل به تعهد عنوان کرده است و عمل نکردن انسان ها به این ویژگی مهم، موجب اختلال در زندگی آن ها خواهد شد و زن و مردی که به پیوندهای همسری خود پایبند نباشند موجب خیانت به یکدیگر شده و این خیانت بزرگترین گناه در روز قیامت دانسته شده که عظیم ترین عذاب ها را در آن جا به همراه دارد.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه انسان های باایمان متعهد ترین انسان ها هستند، گفت: انسان های متعهد، برای اجرای فرامین خداوند از جان، مال، فرزندان خود می گذرند و تعهد به فرمایشات و فرامین خداوند عمده ترین امری است که بشر باید در زندگی خود به آن پایبند شود.

استاد حوزه خطاب به بانوان در مراسم عزاداری خاطر نشان کرد: با توجه به روایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) زن و مرد مسلمان از پایبندی او به تعهداتش نسبت به خانواده و جامعه شناخته می شود نه به میزان عبادت، زیارت ها و اعمال مستحبی و بانو امین با وجود مشکلات زیاد در زندگی به عهد خود با همسر پایبند بود و به همین دلیل خداوند راه شناخت حقایق را برای او هموار کرد.

وی، قیاس کردن با بزرگان را عامل پیشرفت و رشد انسان دانست و گفت: معصومین از جمله حضرت علی (علیه السلام) همیشه در سیره و روش و عبادت، خود را با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مقایسه می کرد و مسلمانان بویژه بانوان مسلمان نیز باید در تربیت فرزندان، همسرداری و علم آموزی خود را با حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حضرت زینب (سلام الله علیها)، حضرت خدیجه (سلام الله علیها) مقایسه کنند آن ها با این مقایسه، مشکلات را راحت تر تحمل کرده و در امور زندگی موفق خواهند شد.

استاد حوزه به اهمیت مردم داری پرداخت و تصریح کرد: همراه بودن با مردم، ارتباط با آن ها و پایبندی به تعهدات با آن ها بسیار اهمیت دارد و مسلمانان از سه حق مسلم بین خود یعنی دعا پشت سر یکدیگر، دیدار یکدیگر و حق شفاعت نمی توانند کوتاهی کنند.

وی، اصل دین را تعهد پذیری، خوش اخلاقی و دین داری دانست و گفت: اگر بانوان تعهد کردند که مادر باشند باید نقش مادری را به زیبایی و با رعایت اخلاق خوب انجام دهند همانگونه که حضرت زهرا(سلام الله علیها) در تربیت فرزندان خود هیچ گاه از سختی های این راه به حضرت علی(علیه السلام) اعتراض نکرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha