جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنراني حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی احمدی استاد حوزه در مراسم عزاداری امام حسين (ع) در بیت المهدی (عج) مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس در جمع  اساتید و طلاب و عموم بانوان

حوزه/حجت الاسلام احمدی، جفت کردن کفش عزاداران امام حسین (ع) را یکی از بهترین کارهای عبادی دانست و تصریح کرد: خوشبخت کسی است که در مجالس امام حسین (ع) خدمت می کند و در این مسیر کمال نفسانی پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سید محمدعلی احمدی، در مراسم عزاداری در بیت المهدی (عج) مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس در جمع  اساتید و طلاب و عموم بانوان، گفت: در سال های اخیر شاهد هجوم همه جانبه علیه مکتب حسینی و اربعین هستیم و بدون شک منشا این ایرادها و شبهات، سازمان سیا و موساد و در قدم بعد وهابیت است.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی شاهد طرح شبهات پیرامون لزوم جامعه ی شاد با رقص، پایکوبی و تشبیه جامعه شیعی و به ویژه مردم ایران به جامعه غم زده و افسرده، گفت: واقعیت ایجاد این شبهه ها، ترسیدن غربی ها و صهیونیست ها از کربلای امام حسین(ع) است.

استاد حوزه با بیان اینکه تعداد شیعیان در سراسر دنیا حداکثر 350 میلیون ولی تعداد عزاداران امام حسین (ع) بیش از  700 میلیون است، اظهار داشت: عزاداری ها در بیداری انسان ها نقش مهم و ارزنده ای دارد.

حجت الاسلام احمدی به گرایش اهل سنت به تشیع اشاره کرد و ادامه داد: در مصر تا بیست سال پیش شیعه وجود نداشت، ولی هم اکنون بیش از شش میلیون شیعه وجود دارد که نه تنها افراد عادی، بلکه متفکران و اندیشمندان آنان در حال گرایش به مذهب تشیع است.

وی اظهار کرد: زیارت 20 میلیونی اربعین اثر عجیبی در روح انسان ها و جاذبه ای خارج از حد تصور برای سراسر دنیا دارد، به طوری که پس از 1400 سال میلیون ها انسان با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می آیند.

این محقق حوزوی اظهار کرد: ایجاد شبه ها و تبلیغ ها علیه عاشورا، کربلا و اربعین به دلیل ترس دشمن از امام حسین (ع) است و لذا مسلمانان بخصوص شیعیان نباید تحت تاثیر این شبهات قرار بگیرند.

 حجت الاسلام احمدی با استناد به بیانات حضرت امام(ع)، عزاداری برای امام حسین (ع) را از بهترین عبادت های الهی دانست و افزود: مجالس امام حسین(ع) عبادتگاه است و عزاداری بر ایشان از کارهای لغو و بیهوده و خرافه نیست.

وی افزود: ذره ذره کارهای نیک انسان در ایام عاشورا کمال نفسانی پیدا می کند و حضور در مجالس امام حسین (ع) و گریه کردن و هزینه کردن در راه ایشان موجب قرب الهی و فخر انسان می شود.

استاد حوزه، جفت کردن کفش عزاداران امام حسین (ع) را یکی از بهترین کارهای عبادی دانست و تصریح کرد: خوشبخت کسی است که در مجالس امام حسین (ع) خدمت می کند و در این مسیر کمال نفسانی پیدا می کند.

وی به اثر مثبت و فوق العاده گریه برای امام حسین(ع) در روح انسان اشاره کرد و بیان داشت: انبیای الهی قبل از ولادت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام بر امام حسین (ع) می گریستند که با توجه به اینکه انبیا عصمت دارند و کار عبث و بیهوده انجام نمی دهند گریه آنان به عبادت خداوند تعبیر می شود.

حجت الاسلام احمدی در پایان با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین (ع) سنت تکوینی الهی است، گفت: عالم بر امام حسین (ع) گریسته و می گرید، لذا خوشا به قلب و چشمی که در مصیبت های سیدالشهدا (ع) بلرزد و اشک بریزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha