سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زی

حوزه/سخنگوی پلیس قم گفت: برای سفر به کشور عراق زائران حتماً باید گذرنامه معتبر داشته باشند و در صورت نداشتن گذرنامه امکان خروج از کشور را ندارند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، مرزهای خروجی کشورمان در روزهای اخیر شاهد حضور گسترده مردم عزاداری است که برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) راهی کشور عراق می‌شوند و می‌خواهند در ایام عزاداری ماه محرم در کنار مرقد شش‌گوشه اباعبدالله به عزاداری بپردازند.

در این میان در روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی مطرح‌شده مبنی بر این با گذرنامه‌هایی که اعتبار آن‌ها به پایان رسیده هم می‌توان به کشور عراق وارد شد.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده سخنگوی پلیس استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با رد این نوع شایعات اظهار داشت: مردم برای آگاهی از آخرین اخبار در این زمینه به منابع رسمی و اطلاعیه‌های که در این زمینه صادر می‌شود، رجوع کنند.

وی ادامه داد: برای سفر به کشور عراق زائران حتماً باید گذرنامه معتبر داشته باشند و در صورت نداشتن گذرنامه امکان خروج از کشور را ندارند.

حاجی‌زاده افزود: تنها تفاوتی که سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر با ماه‌های قبل از آن داشته این است که دیگر نیازی به اخذ ویزا نیست و افراد می‌توانند با گذرنامه معتبر از مرزها خارج شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که افرادی که قبل از ماه محرم وارد عراق شده‌اند وهم اکنون مهلت اقامت آن‌ها تمام‌شده است، چه اقدامی باید انجام بدهند، گفت: این افراد می‌توانند با حضور در مراکزی که پلیس گذرنامه عراق مشخص کرده نسبت به تمدید حضور خود اقدام بکنند.

سخنگوی پلیس قم بیان داشت: زائران به امید این‌که در مرز امکان عبور بدون گذرنامه وجود داشته باشد به مرزها مراجعه نکنند چراکه بر اساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور ارائه گذرنامه برای هر دو طرف الزامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha