جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزاداری مردم قم

حوزه/ استاد حوزه بیان کرد: شیعیان امروز باید قدردان زحمات علما برای انتقال معارف باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبریزی استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در هیأت خادم الرضا(ع) ، گفت: در شب های گذشته در خصوص آثار گریه برای امام حسین(ع) سخن گفتیم و به این نکته اشاره شد که اشک بر امام حسین(ع) رحمت را بر انسان جاری کرد.

وی افزود: یکی از سفارشاتی که به شیعیان شده، آن است که در ایام شادی حضرات شاد و در ایام حزن ایشان، غمگین و محزون باشیم؛ متأسفانه امروز برخی کارها تحت عنوان شادی انجام می شود که سنخیتی با دین و دستورات اهل بیت(ع) ندارد.

سخنران مراسم تصریح کرد: دنیا دار امتحان و فرصتی برای جمع آوری توشه جهت آخرت انسان است؛ انسان باید در دنیا برای آخرت خود توشه بردارد تا در قیامت دست خالی نباشد؛ در این مسیر نیز دست ما ما خالی نیست و معارف عالی از سوی علمای بزرگ در طول تاریخ اسلام به ما رسیده است.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که قدردانی از علمای بزرگ از وظایف ما شیعیان است، گفت: این علمای بزرگ در طول تاریخ با وجود توطئه های متعدد جهاد کردند و دین را نگه داشتند؛ این علما بودند که ما را با معارف و توسل به اهل بیت(ع) آشنا کردند.

وی در ادامه با انتقاد از جریان های منحرفی که در طول تاریخ به سمت الگوی گیری از غیر اهل بیت(ع) تبلیغ می کرده اند، یادآورشد: برای توسل، چه کسی بهتر از اهل بیت(ع) که وجیه عندالله هستند و آبرودار ترین افراد نزد خداوند هستند؛ بزرگانی چون حضرت معصومه(س) نعمات عالی الهی برای همه ما هستند که باید قدردان آن باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که عزاداری ها باید مطابق بر دستورات اهل بیت(ع) باشد، گفت: اهل بیت(ع) الگو هستند و باید در مسیر آن ها حرکت کنیم، عاشورا و باقی ماندن پیام قیام امام حسین(ع) مرهون مجاهدت حضرت زینب کبری(س) است؛ هر چیزی که سبب بزرگداشت حماسه عاشورا شود باید انجام دهیم، باید وظیفه خود را شناخته و عامل به آن باشیم.
وی افزود: باید پیوند قوی با اهل بیت(ع) داشته باشیم و فرزندان خود را مبتنی بر دستورات این بزرگان تربیت کنیم تا خود و فرزندانمان سعادتمند و عاقبت به خیر شویم.

حجت الاسلام و المسلمین تبریزی با ذکر این مطلب که باید به حضرت معصومه(س) پناه ببریم تا به ما عنایت عالی را داشته باشند، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) بزرگواری هستند که تمام مسائل و سؤالات مردم را پاسخ دادند و حضرت امام کاظم(ع) بود که در خصوص ایشان جمله معروف «فداها ابوها» را در خصوص ایشان بیان کردند.

این استاد حوزه بیان کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ شیعه همیشه خود را سپر همه سختی ها کرد و معارف را با تمام فشارها و زندان ها و شکنجه ها به نسل های بعدی منتقل کرد؛  بزرگان زیادی در راه بقا و تبیین دین جهاد کردند، این روحانیت است که باید تفقه در دین کرده و دین را برای مردم توضیح دهد.

وی با ذکر این مطلب که روحانیون بوده اند که جامعه را با دستورات دینی آشنا کرده اند، گفت: وظیفه اصلی روحانیت حفاظت و مراقبت از دین است تا مردم در جامعه آشنای با دین باشند و بر اساس دستورات دینی عمل کنند، گاهی برخی از این جایگاه مهم آگاهی ندارند و تحت فضاسازی ها تصورات نادرستی درباره روحانیت دارند، اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم باید تابع دین و اهل بیت(ع) باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha