جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری مردم قم

حوزه/ مردم ولایتمدار قم و زایران کریمه اهل بیت(ع) در روز عاشورا، بر سر و سینه زنان، مصیبت عظمای سیدالشهدا(ع) را به دخترشان حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفته و صحنه های بی نظیری از اوج عشق و دلدادگی به حضرت خون خدا را در آشیانه اهل بیت(ع) خلق کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چکیده و عصاره ده شب و روز عزاداری دهه نخست ماه محرم را امروز در کوچه ها و خیابان های ایران اسلامی به خصوص شهر مقدس قم می توان به نظاره نشست؛ جایی که دلدادگی به سید و سالار شهیدان به اوج خود رسیده و در عاشورایی دیگر، ملتی عاشورایی در سوگ ارباب بی کفن به صحنه آمده اند تا بگویند لبیک گوی ندای مظلومیت " هل من ناصر ینصرنی " خون خدا هستند.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است/باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

شب گذشته و به خصوص از ساعات آغازین صبح امروز، دسته جات عزاداری در جای جای شهر قم خود را به حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و یا برخی امامزادگان شاخص این دیار قدسی رسانده و عزاداران در قالب دسته جات زنجیززنی، سینه زنی، طبل زنی، حمل علم و کتل ها و غیره، مراتب ارادت خود به امام حسین (ع) و یاران عاشورایی اش را ابراز می دارند.

در این بین، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از هر طرف مملو از عاشقان حسینی است و همگی آمده اند تا این غم و مصیبت بزرگ را به محضر کریمه اهل بیت (ع) تسلیت بگویند.

در مسجد مقدس جمکران نیز بیش از هر زمان دیگری، شور و شعور حسینی با یکدیگر تلفیق یافته و عزاداران با حضور در این مکان، بیعت خویش را با ولی عصر(عج) به عنوان حسین(ع) زمان اعلام می کنند و در عین حال با عرض ارادت خویش، تسلی دل داغدار حضرت مهدی (عج) هستند.

همچنین در برخی از مساجد، تکایا و هیئات شاخص استان با حضور اساتید مطرح حوزه، مراسم ویژه مقتل خوانی برگزار شده یا در حال برگزاری است و پس از آن مراسم سینه زنی و اطعام نیز برگزار می شود.

یکی از جلوه های بسیار زیبا و شایسته روز عاشورا، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در خیابان ها و هیئات است که حقیقتاً سال به سال با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صورت گرفته، شکوه و عظمت بیشتری به خود می گیرد و پس از تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، عزاداران حسینی، بیش از پیش نسبت به اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا از خود اهتمام نشان می دهند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha