پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد روضه محمدیه

حوزه/ امروز هیئات سینه زنی دراالعباده یزد بر اساس یک سنت قدیمی در مسجد روضه محمدیه آرامگاه رهبر انقلاب اسلامی دارالعباده، آیت الله شهید صدوقی(ره) گرد هم می آیند و به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری« حوزه» در یزد، مسجد روضه محمدیه با نام قدیمی« حظیره» یکی از مساجد شاخص استان  یزد و پایگاه مبارزان انقلاب اسلامی و شهید آیت الله محمد صدوقی(ره) قبل از پیروزیانقلاب اسلامی به شمار می رود که نقش مهمی در تجمع مبارزان و هدایت جریان انقلابی در یزد ایفا کرد.

هر سال در ماه محرم مجالس روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) در این مسجد و در جوار تربت پاک شهید محراب دارالعباده، شهید آیت الله صدوقی(ره) در این مسجد برپا می شود و بر اساس یک سنت قدیمی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی هیئت های سینه زنی شهر یزد با نوبت بندی یکی یکی وارد این مسجد می شوند و به سینه زنی و نوحه خوانی و همخوانی می پردازند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و دیگر مسئولان، علما، اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد با حضور پرشور خود در این مراسم بر شکوه آن می افزایند و گردشگران خارجی هر ساله از این مراسم بازدید می کنند و به صورت مستقیم از شبکه تابان یزد و برخی شبکه های سراسری پخش می شود.

در روز تاسوعا هیئت های اکبرآباد، رحمت آباد، کوچه بیوک، خیرآباد، حسینی آزادشهر، فهادان، امامزاده جعفر(ع)، نینوای صفائیه، شیخداد، علقمه امامشهر، محمودآباد، سردوراه و کوشکنو در این مسجد به سینه زنی پرداختند و همزما با لحظه اذان هیئات شرکت کننده نماز ظهر و عصر را برپا کردند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha