جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اشاره به تلاش‎های مداوم و همه جانبه دشمنان برای محو و نابودی اسلام و امام حسین علیه السلام، به آیه 8 سوره صف اشاره کرد و گفت: خداوند می‎فرماید من روز به روز دینم را افزایش می‎دهم گرچه برای کافرین ناخوشایند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث خود در مسجد امام خمینی(ره) کرمان، به موضوع انتخاب الگو پرداخت و گفت: در قرآن افرادی به دلیل عملکردشان اسوه هستند؛ حضرت ابراهیم با عموی بت‎پرست خود قطع رابطه کرد و در قرآن داریم که حضرت ابراهیم به عموی خود می‎گفت یَا أَبَتِ لِمَ تَعْبُدُ مَا لَا یَسْمَعُ وَلَا یُبْصِرُ وَلَا یُغْنِی عَنْکَ شَیْئًا [آیه 42 سوره مریم] و خداوند به ابراهیم(ع) می‎گوید حال به واسطه ترک شرک و بت پرستی (به دلیل جدا شدن از عموی بت‎پرست خود) برو و خادم کعبه باش، و "فَوَهَبَ" خداوند اسحاق و اسماعیل را در سنین پیری به او اعطا کرد. به بیان قرآن حضرت ابراهیم در ترک شرک الگوست.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ [آیه 11سوره تحریم] زن فرعون هم برای زنان و هم برای مردان الگوست چون تسلیم فرعون نشد با اینکه نان و نمک فرعون را خورده بود، آسیه شکنجه و شهید شد اما زیر بار ظلم نرفت زیرا فکر پلید فرعون را قبول نداشت. و در جای دیگر قرآن پیغمبر اکرم را نیز اسوه قرار داده است قَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ [آیه 21 سوره احزاب] 

این مفسر قرآن درخصوص مسئله اسوه ادامه داد: کلمه اسوه هم برای حضرت ابراهیم علیه السلام، هم رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله و هم برای زن فرعون آمده است. اما امام حسین علیه السلام هم درخصوص اسوه فرمودند فَلَکُم فِیَّ أُسْوَة [مکاتیب الأئمة علیهم السلام . ج ‏3 . ص : 141] من برای شما الگو هستم. چراکه امام حسین علیه السلام نیز زیر بار ظلم نرفتند و تسلیم نشدند. و این مجالس سخنرانی و عزای حسینی هم به این خاطر است که ما ببینیم و بدانیم که چرا امام حسین اسوه است.

وی در ادامه با اشاره به خواسته و تلاش دشمنان اسلام در نابودی دین و اعتقاد به خدا افزود: در قرآن آمده است یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ [آیه 8 سوره صف] قرآن می‎گوید می‎خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند، اما نمی‎شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در طول تاریخ برنامه‌های زیادی برای خاموش کردن نور اسلام طراحی شد. برنامه معاویه هم این بوده است، همان‎طور که می‎گوید من اسلام را زیر خاک می‎کنم دَفْناً دَفْنا [المسترشد فی إمامة علی بن أبی طالب علیه السلام . ص : 603] شعارش بود.

وی اضافه کرد: کارهایی که در طول تاریخ برای محو اسلام انجام شده است [از زبان قرآن] به این ترتیب است:

1. گفتند قران حرف‎های کهنه می‎زند. أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ [آیه 24 سوره نحل]

2. گفتند حرف‎های قرآن خیال و اوهام است و واقعیت ندارد. 

3. گفتند پیامبر صلی الله علیه وآله دروغ می‎گوید. یَقُولُونَ افْتَرَاهُ [آیه 38 سوره یونس] 

4. گفتند حرف‎های پیغمبر چیزی نیست که ما نتوانیم بزنیم؛ ما هم می‎توانیم مثل قران را بیاوریم.

5. برای خداوند رقیب تراشیدند. جَعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا [آیه30 سوره ابراهیم]

6. به مردم امر کردند تا به قرآن گوش ندهند. لَا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ [آیه 26 سوره فصلت]

7. دین خدا را مسخره کردند. اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُوًا [آیه 57 سوره مائده]

8. مساجد را تخریب کردند. سَعی فی خَرابِها [آیه 114 سوره بقره]

9. در قرآن تحریف به وجود آوردند. یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ [آیه 46 سوره نساء]      

10. در دین بدعت گذاشتند. ابْتَدَعُوهَا [آیه 27 سوره حدید]

11. حقایقی را کتمان کردند. یَکْتُمُونَ [آیه159 سوره بقره]

12. به بعضی دستورات عمل کردند و از بعضی دستورات روی برگرداندند. أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ [آیه 85 سوره بقره]

13. حق و باطل را با هم خلط کردند. لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَکْتُمُوا الْحَقَّ [آیه 42 سوره بقره]

14. در دین خدا غلو کردند. لَا تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ [آیه 77 سوره مائده]

پس هر کار که در توانشان بود انجام دادند. حتی در دعای ندبه می‎خوانیم فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ، وَ سُبِیَ مَنْ سُبِی‏، پس کشته شدند آن کسانی که کشته شدند و اسیر شدند آنان که اسیر شدند. اما خداوند می‌فرماید وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ [آیه 8 سوره الصف] و من روز به روز دینم را افزایش می‎دهم گرچه مخالفین ناراحت باشند. 

استاد قرائتی با اشاره به انقلاب اسلامی ادامه داد: به کوری چشم دشمنان، اسلام روز به روز گسترده‎تر می‎شود و همین هم برای انقلاب ما صدق می‎کند. شاه می‎خواست انقلاب را سرکوب کند، اما نتوانست و روز به روز بر عزت ملت افزوده شد. الان نگاه کنید و ببینید عزت ما بیشتر است یا اسرائیل؟ شاه دستور داد عکس امام خمینی(ره) را چاپ نکنند، اما هیچ مرجعی به اندازه امام خمینی رحمه الله عکسش چاپ نشد. 

وی با بیان مجدد "می‎خواهند نور خدا را خاموش کنند اما نمی‎شود" افزود: در طول تاریخ قبر مطهر امام حسین را چندین مرتبه نابود کردند و زمینش را شخم زدند و بر روی آن کشاورزی کردند تا نام و یاد حسین علیه‎السلام محو بشود و از ایشان خبری نباشد. اما ببینید الان عزت ایشان چگونه است؟ با خدا نمی‎شود کشتی گرفت. کمک خداوند در لحظات حساس و به موقع می‎رسد. ببینید خداوند در دقیقه‌های ۹۰ چه کارهایی انجام می‎دهد؛ مصداق این کمک تار عنکبوت تنیده شده بر در غاری بود که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در آنجا مخفی شده بودند. خداوند گاهی از جان پیامبر با تار عنکبوت محافظت می‎کند و گاهی هم از ما در مقابل تهدیدهای آمریکا با شن‎های طبس.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 1
    به امید نابودی اسلام