جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری مراسم عاشورای حسینی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه سید الشهدا معجزه الهی است، تصریح کرد: اثری که اکنون سید الشهدا در جامعه انسانی دارد هیچ یک از پبامبران و امامان ندارند و روح امام حسین(ع) در عالم در دلهای مسلمان و غیر مسلمان از یهودی، مسیحی و ... نفوذ دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سید محمدعلی احمدی، در مراسم عاشورای حسینی در بیت المهدی (عج) مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس، در جمع  اساتید و طلاب و عموم بانوان، ضمن تسلیت شهادت جانسوز امام حسین (ع) و یارانش، به اهمیت اطاعت پذیری انسان از خداوند پرداخت و گفت: جوهر و ذات انسان متحرک و متحول است و حالت ایستایی و سکون ندارد و این حرکت و تحول از زمان ایجاد نطفه آغاز شده و تا زمان تبدیل شدن نطفه به نوزاد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حرکت و سیرورت در درون ذات نطفه وجود دارد، افزود: انسان در آغاز استعداد و توانایی شدن و بودن را دارد، به عبارتی همه افراد انسانی در آغاز تحول وجودی خود بر سر چهار راه، بهیمگی، درندگی، شیطانی و انسانی قرار دارند.

استاد حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: انسان استعداد تبدیل شدن به یک بهیمه و چهار پا و درنده را دارد و همچنین با حفظ صورت ظاهری انسانی خود باطنی شیطانی داشته باشد و یا با حفظ صورت ظاهری انسانی خود باطنی انسانی داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان شد: انسان‌هایی که تمام تلاش های شبانه روزی و هم و غم آنها در جهت شهوت رانی و شکم پرستی و خوردن غذاهای لذیذ باشد این نوع انسان ها خواسته یا ناخواسته از نظر باطنی به خو و خصلت بهیمگی کشیده می شوند و اگر زندگی این فرد انسانی اینگونه پایان یابد، با وجود ظاهری انسانی، حیوانی بیش نیستند.

 وی درندگی را نوع دیگری از خصلت انسانی عنوان کرد و گفت: اگر انسان از بدو تولد و در مسیر زندگی خود کم کم در مسیر سفاهت و درندگی و تجاوز به حریم و اموال و جان دیگران حرکت کند به جای روح انسانی روح درندگی در او شکل می گیرد و در گذر زمان او تبدیل به یک درنده می شود که از کشتن دیگران و نابودی آنها لذت می برد و همانگونه که برخی از حیوان ها با دیدن دیگر حیوانات و انسان به آن ها حمله می کنند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: افرادی که به راحتی جنایت می‌کنند روح آن ها به یک روح حیوان درنده مانند گرگ، پلنگ و ... تبدیل می شود مانند صدام حسین که انصافا به یک حیوان درنده تبدیل شده بود که از کشتن دیگران لذت می برد و شب و روز اندیشه و فکرش معطوف به تجاوز به دیگران شده بود.

استاد حوزه تاکید کرد: افراد فریبکار و کلاهبردار یک روح روباه صفتی دارند و با وجود ظاهرالصلاح، باطنی شیطانی دارند و ذات آن ها ذات فریبنده و کلاهبردار و باطنی شیطانی است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر انسانی کار سختی است، خاطر نشان شد: بهترین راه تحول، راه انسانی است و اسلام سفارش های زیادی به لقمه حلال کرده است و یک لقمه حرام تاثیر زیادی در ذات نطفه انسان دارد و امکان ندارد لقمه حرام اثر نگذارد و در این مسیر مادر نقش زیاد و فوق العاده در تربیت و تحول شخصیت فرزند دارد.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه مادران ۸۰% و پدران 2۰% در تربیت فرزندان نقش دارند، گفت: اگر مادران در خوردن لقمه حرام و تربیت فرزندان بی توجه شوند و بعد از تولد نیز فرزند تحت تعلیم و تربیت درست قرار نگیرد  این فرد از مسیر کمال انسانی خارج می شود.

وی خطاب به مادران تاکید کرد: برای تربیت فرزندان خود در کنار تربیت صحیح و روزی حلال توسل به اهل بیت (علیهم السلام) کنید و هیچ گاه خود را بی نیاز از خداوند ندانید که انسان ها صد در صد به خداوند وابسته هستند.

استاد حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: انسان هر چهار استعداد بهیمگی، درندگی، شیطانی و انسانی را در خود دارد و انسان از ابتدا تا انتها در وجود خود سیر می کند و تمام حرکات انسان، تخیلات و توهمات او در تربیتش و شکل گیری او نقش دارد و برای رسیدن به کمال انسانی و انسانیت هیچ راهی جز اطاعت از دین و اطاعت از فرمان خداوند نیست و این یک امر تکوینی است.

وی با بیان اینکه انسان با عمل به دین به راه انسانیت می رسد، خاطر نشان شد: هر راهی غیر از راه دین راه حیوان است و خوردن، آشامیدن، خوابیدن، جنگیدن، سازش کردن و .... در انسانیت نیست، انسانیت به عبودیت و بندگی خداوند و اجرایی شدن حقایق دین در انسان است.

حجت الاسلام احمدی، ساده ترین عمل عبادی را نماز دانست و گفت: برخی از انسان ها در این امر عبادی و شناسنامه بندگی انسان با توجیه های مختلف از جمله مشکلات زندگی و مشکلات اقتصادی کوتاهی می‌کنند در حالی که مشکلات زندگی دلیلی برای نماز نخواندن و کوتاهی در بندگی خداوند نیست.

وی در ادامه به جایگاه امام حسین(ع) پرداخت و بیان داشت: امام حسین(ع) در بین انبیا و اولیای الهی یک شخصیت ویژه است و امام حسین(ع) دارای یک سری خصوصیاتی است که پیامبران و امامان دیگر ندارند و به دلیل همین خصوصیات ویژه، امام حسین(ع) در نظام الهی یک جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام احمدی، با بیان اینکه سید الشهدا معجزه الهی است، تصریح کرد: اثری که اکنون سید الشهدا در جامعه انسانی دارد هیچ یک از پبامبران و امامان ندارند و روح امام حسین(ع) در عالم در دلهای مسلمان و غیر مسلمان از یهودی، مسیحی و ... نفوذ دارد و با وجود تمرکز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در سال‌های اخیر بخصوص دو ، سه سال اخیر بر علیه امام حسین(ع) و کربلا، با رسیدن عاشورا همه به سمت امام حسین(ع) رفته و عزاداری ها در سراسر جهان برقرار می شود.

وی در پایان با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «خداوند برای حسین(ع) یک درجه مقدر کرده است که هیچ یک از مخلوقین به این درجه نمی‌رسند و آن درجه روح شهادت است و امام حسین(ع) باید شهید شود تا به آن درجه برسد»، گفت: محرم یک فرصت طلایی برای آمرزش و بخشیدن است و عزاداران حسینی باید از امام حسین(ع) درس و از حضرت زینب (س) الهام بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha