جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آشتیانی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به جایگاه یاران اباعبدالله در ارایه چهره مناسبی از یک انتخاب و یاری امام حق، گفت: مومن باید توان گذر از باطل به سمت حق را داشته باشد و در این مسیر یاران با وفای امام حسین(ع) بهترین الگو هستند زیرا از همه چیز برای حمایت از امام خود بریدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه شهدای قم، گفت: دنیا محل انتخاب بین حق و باطل است و ائمه هدی برای نشان دادن مسیر حقیقی به بندگان در مقابل باطل ایستادند.

وی افزود: کسانی که انتخاب خود را می کنند باید بدانند که چه عاقبتی در انتظار آنها خواهد بود؛ از جمله عبرت های تاریخ در این زمینه، انتخابی است که دشمنان امام حسین(ع) کردند و به سرنوشت شوم این دشمنی نیز دچار شدند؛ این گروه به سختی و به سرعت مجازات شدند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که انسان باید از فرصت های خود در زندگی به خوبی استفاده کند، بیان کرد: فرصت ها به سرعت می گذرند و مرگ فرا می رسد و به همین خاطر است که انسان باید مسیر قرآن و عترت را به درستی پیدا کرده و هرچه می تواند در این مسیر پایمردی کند.

آشتیانی با ذکر این مطلب که آینده نگری از صفات بارز مومنان است، یادآورشد: انسان باید آینده نگر باشد، اظهار داشت: همه ما در زندگی باید تابع حضرات معصومین(ع) باشیم و سیره نبوی و عترت را پاس بداریم تا در این مسیر گمراه نشویم.

وی اهل بیت(ع) را خیرخواه ترین افراد نسبت به انسان دانست و افزود: وظیفه اصلی اولیای الهی تلاش برای نجات افراد از انحراف ها و هدایت بشر است و هر کس که در این مسیر تابع آنها نشد، متضرر خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: یکی از جایگاه های ساخت انسان در دنیا، عبرت گرفتن از وقایع تاریخی از جمله عاشورا و محرم حسینی است؛ باید در این ایام خود را با حزن و اندوه به این حضرات و مسیر ایشان نزدیک کنیم تا بهره بیشتری بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اهمیت حفظ حرمت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: در این ایام باید پاسدار حرمت این ایام و همچنین مراقب دستاوردهای معنوی این ماه و عزاداری ها باشیم.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، اگر کسی شرح صدر داشته باشد نگاه او به دنیا تغییر می کند و توان تشخیص نیک و بد و حق و باطل را می یابد؛ همچنین ر کسانی که شرح صدر دارند به قیامت و آخرت توجه داشته و می دانند که همه کارهای خوب و بد در دنیا حساب و کتاب دارد.

استاد حوزه با اشاره به جایگاه یاران اباعبدالله در ارایه چهره مناسبی از یک انتخاب و یاری امام حق، گفت: مومن باید توان گذر از باطل به سمت حق را داشته باشد و در این مسیر یاران با وفای امام حسین(ع) بهترین الگو هستند زیرا از همه چیز برای حمایت از امام خود بریدند.

وی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم(ص) آمادگی برای مرگ را یکی از صفات کسانی دانستند که شرح صدر دارند، تصریح کرد: این گروه بر اساس فرمایش رسول الله پیش از مرگ خود را برای آخرت آماده می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: انسان باید مراقب لغزش هایی که ممکن است از او سربزند باشد وگرنه این لغزش ها به شکل فرسایشی انسان را به ظلمت دچار خواهد کرد؛ در این مسیر نیز باید به قرآن و اهل بیت(ع) که مسیر رسیدن به خدا هستند پناه ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha