جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضی نائینی

حجت الاسلام نائینی گفت: نهی از منکر هم اقتضا می کند دنباله روی حسین باشیم و مانع از انتخابات اشتباه در طول زندگی باشیم، باید مراقب باشیم در انتخابات مجلس آتی درست عمل کنیم و افرادی را انتخاب نکنیم که قوانین غیراسلامی را تصویب کنندکه طاغوت بر ما ولایت پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مرتضی نائینی در شام غریبان اباعبد الله الحسین(ع)، در هیئت انصارالحسین(ع) اصفهان، با اشاره اینکه سیدالشهدا(ع) فرمودند خروج من برای فساد، ظلم و هوا وهوس نیست، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) به تعبیر خودشان، برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت بوده است.

وی در پاسخ به اینکه معروف مدنظر امام حسین(ع) و منکر مورد نظر امام چیست؟ گفت: معروفی که اباعبد الله الحسین(ع) حاضر شد جان خود، یاران و اهل بیتش را فدا کند و  اسارت زن و بچه اش را تحمل کند، به خاطر ولایت خدا و اولیای خدا در جامعه و منکر مدنظر آن امام شهید، ولایت طاغوت در جامعه بود.

استاد حوزه  تصریح کرد: آیا امروز ندای هل من ناصرینصرنی امام حسین(ع) نمی آید، آیا ولایت طاغوت و ولایت خدا امروز مطرح نیست!

*مراقب انتخاب خود در انتخابات آتی باشیم

وی ابراز کرد: نهی از منکر هم اقتضا می کند دنباله روی حسین(ع) باشیم و مانع از انتخابات اشتباه در طول زندگی باشیم، باید مراقب باشیم در انتخابات مجلس آتی درست عمل کنیم و افرادی را انتخاب نکنیم که قوانین غیراسلامی را تصویب کنندکه طاغوت بر ما ولایت پیدا کند.

حجت الاسلام نائینی اذعان داشت: برای ممانعت از ولایت طاغوت باید وسط میدان آمد و حتی جان خود و اهل بیت را باید به خطر انداخت، منشی که حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) انجام داد.

استاد حوزه با بیان اینکه امام حسین(ع) چون جدش ابراهیم خلیل خود را وسط آتش قرار داد تا ولایت خدا اقامه شود، ابراز کرد: به تعبیر امام راحل تکلیف ما را سید الشهدا(ع) در برابر ولایت طاغوت معین کرده است.

* مراقب باشیم که با انتخاب خود با یزید زمانه بیعت نکنیم

وی با اشاره به اینکه تکلیف ما مقاومت تاپای جان برای استقرار ولایت خداست، گفت: در زمان پیش از پیروزی انقلاب، امام راحل چون ابراهیم خلیل عمل کرد و از حرف خود باز نگشت، در حالی که خیلی از روحانیون ومراجع جان خود را خریدند و مشغول کرسی درس خود در نجف شدند و چون حضرت یونس عمل کردند.

حجت الاسلام نائینی بیان کرد: مردم باید یزید زمانه را بشناسند و با مثل یزدید بیعت نکنند؛ تا انتخابات مجلس زمان باقی است، مراقب باشیم که با انتخاب خود با یزید زمانه بیعت نکنیم.

*مردم با سکوت خود در سقیفه امام حسین(ع) را کشتند نه در عاشورا!

وی ادامه داد: عده ای بیان می کنند که نباید در جلسه امام حسین (ع) حرف سیاسی زد. عاشورا حرف سیاسی با خودش دارد، وقتی زینب کبری را از کنار قتلگاه عبور دادند، حرف سیاسی می زند، آن بانو در حالی که دست در بدن برادر خود دارد، می گوید پدرم فدای این کشته باد که روز جمعه او را کشتند یا دوشنبه؟ و این در حالی است که عاشورا روز جمعه بود، ولی حضرت زینب پیامی مهمی انتقال داد.  حضرت این گونه فرمودند که سقیفه روز دوشنبه بود که مردم سکوت کردند و در انتخاب خود اشتباه کردند که امروز حسین من کشته شده است

وی تاکید کرد: امروز امت دوستدار حسین(ع) باید برای اقامه ولایت خدا تلاش کنند که حق امام زمان(عج) پایمال نشود، یاری کردن حسین زمانه رسالت امروز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha