پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان کرد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری که برای دیدار و رایزنی با مراکز علمی، دانشگاهی و دینی پاکستان به این کشور سفر کرده است در روز نخست سفر خود دیدارهای جداگانه ای با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد و همچنین پروفسور قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که برای دیدار و رایزنی با مراکز علمی، دانشگاهی و دینی پاکستان به این کشور سفر کرده است در روز نخست سفر خود دیدارهای جداگانه ای با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد و همچنین پروفسور قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان داشت.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در سفر به پاکستان با "پروفسور قبله صادق ایاز" رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان و اعضای این شورا دیدار و گفت وگو کرد.

پرفسور قبله ایاز ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: بخش پژوهش شورای ایدئولوژی اسلامی مرکزی است که هر مساله ای را از منظر همه مذاهب می‌بیند و مورد بررسی قرار می‌دهد و دانشگاه مذاهب اسلامی در این بُعد می‌تواند کمک کند.

همچنین وی با استقبال از مجله علمی فقه مقارن و مجله انگلیسی دانشگاه مذاهب اسلامی جهت همکاری و عضویت در هئیت تحریریه این مجلات اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری نیز در این دیدار ضمن تبیین اهداف و رسالت های آن دانشگاه مذاهب اسلامی به ویژه در مقابله با اندیشه های افراطی تاکید کرد و ضمن موثر خواندن "همایش شریعت و قانون گذاری" که به همت شورای ایدئولوژیک در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده است تجربه علمی خود را با شورای ایدئولوژیک پاکستان درمیان بگذارد و از تجربیات این شورا نیز استفاده کند.

در این دیدار دو طرف بر برگزاری نشست‌های علمی مشترک، فرصت های مطالعاتی، همایش ها و پژوهش‌های مشترک و استفاده از تجربیات دو کشور در بحث قانون گذاری با توجه به این که دو کشور از ظرفیت همه مذاهب بهره می‌برند، تاکید کردند.

شایان ذکر است سال گذشته همایش مشترک ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانون گذاری در دنیای مدرن» با حضوررئیس و اعضای این شورا و به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار گردید.

گفتنی است شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان نهادی قانونی و رسمی است که بر تدوین و تصویب قوانین در مجالس این کشور مطابق با قرآن و سنت نظارت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha