چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عباس مجاور

همزمان با عاشورای حسینی پیکر استاد عباس مجاور پیرترین استاد کار نخل های عزای امام حسین(ع) و پیرغلام حسینی درا فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، همزمان با عصر عاشورا پیکر پیرترین نخلساز امام حسین(ع) که پس از تحمل یک دوره بیماری در یکی از بیمارستان های یزد دار فانی را وداع گفت، در میان حزن و اندوه سوگواران حسینی در قطعه هنرمندان خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

مرحوم عباس مجاور به عنوان پیشکسوت هنر گره چینی و تجاری به سبک قدیم در استان یزد به شمار می رفت که سالیان دراز هنر خود را وقف اباعبدالله الحسین(ع) و ساخت نخل های امام حسین(ع)  و ساخت درهای گره چینی و منبرهای مساجد کرد و در روز شهادت مولایش درافانی را وداع کرد.

از جمله آثار وی را می توان  پنجره و درهای مشبک باغ دولت آباد یزد، مسجدملااسماعیل، کتابخانه مسجد روضه محمدیه یزد و مسجد اسلامیه تفت و  بیش از صدها منبرچوبی از جمله منبرگره چینی شده چهارقل برای حرم امام رضا (ع)، ساخت نخل امام حسین (ع) برای حسینیه‌های شاهزاده فاضل، خانه امام حسینی و حسینه های بافق، شاه ابوالقاسم یزد، عسکریه، کهدوئیه، سانیج، ثانی آباد و  ترمیم نخل‌های حسینیه‌های امیرچقماق، بعثت، شاه ولی تفت و بنادک سادات برشمرد.
 

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha