جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حجت الاسلام قربانی گفت: هیأت های مذهبی و تشکل های دینی، محور اصلی نشر و گسترش ارزش های دینی و معنوی در جامعه محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگر خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشستی با جمعی از رؤسای هیأت های مذهبی شهرستان ساری با تسلیت سوگواری سید و سالار شهیدان، به نقش هیأت های مذهبی در برگزاری هر چه باشکوه مراسم عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی پیشگام ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان این که هیأت های مذهبی و تشکل های دینی، محور اصلی نشر و گسترش ارزش های دینی و معنوی در جامعه محسوب می شوند، افزود: حضور جوانان انقلابی در هیأت های مذهبی فرصت مناسبی در جهت رشد اخلاقی و معنوی این نسل اثرگذار است.

حجت الاسلام قربانی به وجود بیش از چهارهزار و 500 هیأت مذهبی در مازندران اشاره کرد و گفت: این تشکل های دینی کانون جوشش جوانان انقلابی در جامعه اسلامی هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی در معرض آسیب های خطرناک اجتماعی و فرهنگی هستند، افزود: حضور جوانان و نوجوانان در هیأت های مذهبی فرصت مغتنمی در جهت رشد معنوی آنها است.

وی با بیان این که دشمن هویت دینی نسل جوان را هدف قرار داده است، گفت: دشمنان ملت ایران در همین راستا می کوشند تا جوان ایرانی از مسیر اخلاق و معنویت منحرف شود و در مسیر غلط قدم بگذارد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که جوانان ایرانی معتقد و عاشق اهل بیت(ع) هستند، افزود: ماه محرم و صفر تجلی حضور دلدادگان حسینی به ویژه جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان در سوگواری سید و سالار شهیدان است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که دشمن از این حضور بی نظیر مردم در برنامه های مذهبی و فرهنگی عصبانی و هراسان است، گفت: همه توان دشمن در سال های اخیر در جهت کاهش حضور نسل جوان در عرصه های دینی و انقلابی به کار گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران پرچم دار نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در دنیای پرآشوب امروز است، افزود: تکیه ملت ایران به معارف و سیره اهل بیت(ع) این کشور را از بحران های بسیاری در چهار دهه اخیر به سلامت عبور داده است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که راه پیشرفت و توسعه کشور عمل به فرامین و رهنمودهای بزرگان دینی است، خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران همان مسیر سیدالشهدا را ادامه دهند به طور حتم در برابر زیاده خواهی های دشمن پیروز و سربلند خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha