پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام سجاد

حوزه/ تاریخ اثبات کرد نه آرزوی شوم إِلا دَفْنًا دَفْنًا معاویه و خفقان نطفه‌ی خُبثش یارای رویارویی با زکاوت و کیاست سیدِ ساجدین امام زین‌العابدین ندارد و به یُمن وجود علی بن حسین علیه‌السلام پرچم اسلام همیشه بر قله‌های تاریخ افراشته ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در ادامه سلسله مبحث خود در جمع مردم کرمان با اشاره به خفقان حاکم در حکومت یزیدی [یزید بن معاویه و عُمال بنی‎امیّه] بعد از واقعه‌ی عاشورا، گفت: بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام چنان خفقانی در بین مسلمانان حاکم بود که کسی جرأت حرف زدن نداشت. در آن زمان به راحتی به قرآن و کلیه مقدسات اسلام توهین می‎شد، اما هیچ کس شهامت اعتراض به این اهانت‎ها نداشت، چراکه پاسخ هرگونه عکس‎العملی مرگ بود.

وی با اشاره به عملکرد جالب امام سجاد (ع)در مواجه با منکرات، جامعه ادامه داد: در این زمان که به امام معصوم نیز رحم نکردند و حتی پدر بزرگوار ایشان حضرت امام حسین علیه السلام را شهادت رساندند، امام سجاد علیه السلام از راه دعا معارف و احکام دینی رو بیان می‎کردند و به این شیوه دین را حفظ و مردم را نسبت به اشتباهاتشان متوجه می‌کردند. و این شیوه بسیار مناسبی بود در افشای ستم ظالمان.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha