جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
افغانستان

حوزه/شاگرد آیت الله ساجدی(ره) با بیان این که امروز حوزه های علمیه افغانستان نیازمند حضور جوانان با استعداد هستند تا بتوانند به نشر دین و معارف اسلامی بپردارند، اظهار کرد: امروز وظیفه جوانان شیعه افغانستانی است، که مسیر علما و دانشمندان را با حضور در حوزه های علمیه کشور ادامه دهند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد اسلامی، استاد حوزه علمیه افغانستان و از شاگردان آیت الله ساجدی(ره)، شامگاه چهارشنبه، در مراسم بزرگداشت این عالم افغانستانی در حسینیه هراتیها، در مشهد، گفت:  علمای دین که در هر شرایطی به نشر توحید و کلام ائمه اطهار(ع) در بین مردم می پردازند، به اندازه شهدا مقام دارند .

وی با اشاره به اهمیت توجه قرآن کریم، افزود: هر چقدر زمان می گذرد، لایه های بیشتری از معنای آیات قرآن کریم برای مردم روشن می شود، لذا برداشت ها و درس های قرآن  تمامی ندارد و در این کتاب درس راه و رسم خوب زیستن برای همه نسل ها وجود دارد.

این فعال فرهنگی، با اشاره به اینکه علمای عامل مانند چراغ راه برای مردم هستند و مردم را از تاریکی به روشنایی دعوت می کنند، افزود: آیت الله ساجدی مدرس قرآن کریم و در قرآن ذوب شده بود و حدیث ثقلین را در عمل و رفتار خود پیاده کردند .

شاگرد آیت الله ساجدی(ره) در ادامه با بیان این که امروز حوزه های علمیه افغانستان نیازمند حضور جوانان با استعداد هستند تا بتوانند به نشر دین و معارف اسلامی بپردارند، اظهار کرد: امروز وظیفه جوانان شیعه افغانستانی است، که مسیر علما و دانشمندان را با حضور در حوزه های علمیه کشور ادامه دهند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha