جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: شجاعت، زیرکی و درایت شهید مدنی در کنار زمان شناسی و از خود گذشتگی ایشان همه و همه از ویژگی هایی بود که ایشان را تبدیل به یک الگو کامل برای جامعه کرده است.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با تاکید بر لزوم انتخاب الگو در جامعه، گفت: یک از مسائلی که در قرآن کریم بسیار به آن توصیه شده، اقتدا به الگوهای موفق و شخصیت های شناخته شده است.

وی با بیان این که در مکتب اسلام نمونه های بارزی وجود دارد که باید جامعه با آنها آشنا شوند اظهار دکرد: موحد بودن، ایمان به معاد و اهل ذکر کثیر بودن از ویژگی های یک الگوی کامل برای انسان ها است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: این شاخصه ها می تواند یک فرد را به مقامی برساند که الگویی برای دیگر بنده های خدا باشد، و لذا اگر این موارد در فردی وجود داشت باید او را به عنوان الگویی برای خود قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ویژگی های شخصیتی آیت الله شهید مدنی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه های مهمی که شهید مدنی در حد اعلی از آن برخوردار بودند اخلاق نیکو و اخلاق مقرون به عمل ایشان بود.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: شجاعت، زیرکی و درایت شهید مدنی در کنار زمان شناسی و از خود گذشتگی، همه و همه از ویژگی هایی بود که ایشان را تبدیل به یک الگو کامل برای جامعه کرده است.

وی به تعبیری از امام خمینی(ره) در زمینه وجود فرمانده هان در میدان عمل اشاره کرد و یادآور شد: پس از شهادت آیت الله قاضی، امام(ره) به زیبایی فرمودند که: "پرچم از دست هر فرمانده ای که افتاد، فرمانده دیگری جایگزین آن می شود" و همین طور هم شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از شهادت آیت الله قاضی، شهید مدنی این پرچم را در تبریز به دست گرفتند و پس از شهادت ایشان هم آیت الله ملکوتی امامت جمعه تبریز را بر عهده گرفتند و نشان دادند که پرچم هدایت هیچ گاه بر زمین نخواهد افتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    0 0
    خود جنابعالی الگو هستید؟