جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در هر کجای این عالم اگر انسانی عدالت خواه باشد، حسین علیه السلام را به عنوان الگوی عدالت در دنیای دیروز و امروز می پذیرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی اظهار کرد: از رسول اکرم(ص) نقل شده است که "امت یهود بر 71 فرقه، امت مسیح بر 72 فرقه و امت من بر 73 گروه تقسیم خواهند شد که یک گروه آن بر حق است و باقی همه بر باطل"، بحث سند حدیث موضوع جدایی است، اما می توان آن را از جهت دلالت بر سه مبنا عقلانی، وحیانی و میدانی مورد بررسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایمان، یعنی ایجاد امنیت، خاطر نشان کرد: انسانی که بر اساس فطرت و عقل در معرفت و شناخت حقایق از طرق لازم از جمله عقل، علم، کشف، عرفان و وحی، واقعیت را کشف کند، هم اندیشه‌اش را از همه‌ی ضررهای احتمالی خارج و برای آن ایجاد امنیت می کند و هم در جهت اعمال، رفتار و اخلاقش پیش می رود.

وی ادامه داد: اگرچه از دین، مذهب و... حرف می زنیم، اما این اسم ها دردی را دوا نمی کند، بلکه آنچه واقعیت دارد ایمانی است که لفظی نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: عدل، قانونی در نظام خلقت است و به هیچ نحوی نمی‌شود آن را نادیده گرفت و در تکوین و تشریع نیز این گونه است، حال چطور می‌شود کسانی چه در گذشته و چه حال، ادعای دین کنند آن هم از راه ظلم، این گونه ادعایی هم در لفظ و هم با نظام هستی تناقض دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ممکن نیست کسی از راه ظلم به دین خدا برسد، گفت: آنهایی که در مبنا ظلم و ظالم را پذیرفته اند، نمی توانند، پیرو دین و مذهب باشند.

وی ادامه داد: در هر کجا و در هر چیزی و به هر اسمی، حال می خواهد مسلمان، مسیحی و... باشد، اگر سیستم ظلم را بپذیرد از ریشه باطل و قابل قبول نیست؛ در خیلی جاها نیز سیستم، ظلم را نپذیرفته، اما خود شخص از سیستم تعدی می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در صحنه ی میدانی آنهایی که مسلمان نیستند و یا مسلمان هستند و فرقه دیگری دارند به حضرت علی(علیه السلام) افتخار می کنند به گونه ای که جرج جرداق مسیحی کتاب "صوت العداله الانسانیه " خود را به حضرت علی(علیه السلام) اختصاص می دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد:  اگر امروز جریان ظلم و عدل به عنوان دوقطب در کره زمین مطرح می شوند، دیگر بحث مسلمان، شیعه، سنی، یهودی،   مسیحی و... نیست، بلکه در هر کجای این عالم اگر انسانی عدالت خواه باشد، حسین علیه السلام را به عنوان سمبل عدالت در دنیای دیروز و امروز می پذیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در هر گوشه ای از دنیا که ظلمی صورت می گیرد انتظار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می کشند تا بیاید و عدالت را حکم فرما کند، گفت: دشمنان اعتراف دارند که این انقلاب بر پایه عقل و عدل است و کارهایش بر اساس منطق است.

وی با اشاره به اینکه باید حواسمان جمع باشد که مغرور نشویم، ادامه داد: مسئله عدل اقتصادی اگرچه مهم است، اما یک جزء است و اصل این است که خود انسان در جایگاه عدالت قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در نظام هستی هر چیزی جایی دارد و انسان به عنوان اشرف مخلوقات نیز دارای جایگاهی است که همان عدل است. به ما چنین توفیقی حاصل شده که خدا ما را به منبع حق وصل کرده لذا حواسمان جمع باشد که آن را ارزان نفروشیم.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha