پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی قرآنی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبد کاووس گفت: اولین و مهم ترین عامل برای دستیابی به سبک زندگی دینی، این است که زندگی ما بر پایه عقل باشد؛ زندگی که عقلانی نباشد، رنگ دینی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سکینه جاهدی در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام، در جمع اساتید، طلاب و جمعی از بانوان گنبدکاووس که در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: عقل و اندیشه در اسلام جایگاه والایی دارد، بر این اساس، گفتار و کردار پیشوایان دینی الگوی کامل عقلانیت برای بشر به شمار می رود.

وی ادامه داد: عاشورائیان باید بدانند که در مکتب امام حسین علیه السلام، عقل منزلتی عظیم دارد و بنیان نهضت حسینی، بر عقل و اندیشه سلیم استوار است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبد کاووس توضیح داد: اولین و مهم ترین عامل برای دستیابی به سبک زندگی دینی، این است که زندگی ما برپایه عقل باشد؛ زندگی که عقلانی نباشد، رنگ دینی ندارد.

جاهدی، انسان مطیع خداوند را عاقل معرفی کرد و توضیح داد: مردم زمان امام حسین علیه السلام عقل خودشان را پوشاندند و دنبال تشخیص حق از باطل نرفتند، در نتیجه نتوانستند وظیفه دینی و شرعی خود را اجرا کنند.

وی، اطاعت خداوند را از مهم ترین آثار کمال عقل دانست و اضافه کرد: امام حسین علیه السلام عاقل ترین انسان ها است؛ زیرا آن حضرت برای حفظ دین و احیای سنت نبوی قیام کرد؛ در واقع شهادت امام و یارانش به احیای مکتب محمدی کمک کرد و خون پاک ابا عبدالله علیه السلام درخت اسلام را آبیاری کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس ادامه داد: یکی از بدترین تحریف های عاشورا این است که عمل امام حسین علیه السلام را بر مبنای عشق می دانند که برای دیگران تکلیف آور نیست، در حقیقت عاقل ترین انسان ها شهدا هستند، چون به کمال عقلانیت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha