سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
images.jpg

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با استناد به آیه "قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی"، اجر و مزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل دعوت و هدایت مردم را دوستی اهل بیت علیهم السلام به عنوان جانشینان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دانست که دوستی آنان لازمه دوستی رسول اکرم(ص) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فاطمه احمدی در ویژه برنامه عزاداری امام حسین علیه السلام که با حضور کارکنان مجموعه حوزوی الزهرا سلام الله علیها گرگان برگزار شد، با استناد به آیه 2 سوره مبارکه عنکبوت بیان کرد: همه انسان ها در معرض امتحان و آزمایش الهی هستند، لذا صِرف داشتن ایمان کافی نیست، بلکه ایمان باید از زبان خارج شده و به باور قلبی انسان تبدیل شود و در اعمال انسان ظهور و بروز نماید.

وی با اشاره به عشق و محبت و علاقه انسان به خدا، افزود: محبت به خدا نیاز به اثبات دارد که یکی از راه های اثبات آن؛ پیروی از پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و اله و سلم است که آیه 3 سوره آل عمران بر این مطلب دلالت دارد.

استاد حوزه خواهران، با توجه به ادامه آیه فوق، به نتیجه پیروی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال علاوه بر دوست داشتن، انسان مطیع پیامبر را مورد لطف و رحمت قرار خواهد داد و گناهانشان را خواهد بخشید.

وی با استناد به آیه "قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی"، اجر و مزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل دعوت و هدایت مردم را دوستی اهل بیت علیهم السلام به عنوان جانشینان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دانست که دوستی آنان لازمه دوستی رسول اکرم(ص) است.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به عنوان قرآن صامت و قرآن ناطق تا روز قیامت از یکدیگر جدانشدنی هستند، چنانچه حدیث معروف ثقلین بر این مطلب اشاره دارد، بنابراین انسان ها برای هدایت و در مسیر بندگی قرار گرفتن باید به این دو تمسک جویند.

احمدی خطاب به حاضرین، آنان را منتظران حضرت مهدی عجل الله تعالی خواند و گفت: گسترده و وسعت اهدافی که خداوند برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی در نظر گرفته است، طول غیبتی متناسب با آن را می طلبد تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت بوجود آید، لذا هرکدام از ما باید در راستای زمینه سازی ظهور حرکت نماییم.

وی به تکامل عقول انسان پس از ظهور حضرت اشاره کرد و اضافه نمود: در روایتی از پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وارد است که حضرت انسان های آخرالزمان را برادران خود خطاب می کند و علت آن را برتری ایمان آنان می دانند.

استاد حوزه، پیرامون کیفیت ارتباط انسان با امام زمان(عج) اظهار کرد: رابطه انسان با امام عصر(عج) باید مانند رابطه روح با اعضا و جوارح باشد، چنانچه اعضا بدون چون و چرا تسلیم روح هستند؛ حال اگر ما نسبت به امام خود این گونه باشیم می توانیم شاهد ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha