جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحیه استکبار ستیزی

حوزه/ حجت الاسلام لازری، در جمع بانوان طلبه بندرترکمن گفت: ظلم ستیزی یکی از درس های قیام امام حسین علیه السلام است و رفتار، گفتار، و تاکتیک های امام علیه السلام برای بشریت الگو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام مجتبی لازری در جمع طلاب و بانوان شهرستان بندرترکمن با بیان این که قرآن کریم برای پیشرفت اسلام و نشر کلمه توحید در برابر کفار و حکام ظالم دستور جهاد می دهد، گفت: در واقعه کربلا و قیام عاشورا اهل بیت پیامبر علیهم السلام برای آزادی مسلمانان و مبارزه با ظلم قیام کردند و در راه اسلام به شهادت رسیدند.

وی به درس های قیام امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: ظلم ستیزی یکی از درس های قیام امام حسین علیه السلام است و رفتار، گفتار، و تاکتیک های امام حسین علیه السلام برای بشریت الگوست.

مدرس حوزه در پاسخ به این سؤال که چگونه باید ظلم ستیز باشیم، خاطرنشان کرد: در ابتدا، باید ظالم و موارد ظلم را شناخت، حال آن که می دانیم بخشی از ظلم ها از طرف دشمنان دین هستند، همان کسانی که در داخل و خارج کشور حضور دارند.

حجت الاسلام لازری اضافه کرد: دشمنان از راه های مختلف بر ملت مسلمان ما ظلم روا می دارند؛ از طریق فعالیت های رسانه‌ای و فرهنگی و همچنین از طریق فعالیت های اقتصادی، نظامی و امنیتی، و هر روز و هر ساعت خون جوانان ما را در گوشه گوشه‌ کشور می ریزند.

وی، راه مبارزه با ظلم را در تأسی به نهضت امام حسین علیه السلام دانست و افزود: باید توجه کرد که امام حسین و ائمه قبل از ایشان علیهم السلام در راه حفظ دین چه اقدامی انجام دادند تا ما نیز همان راه را ادامه دهیم.

استاد حوزه در پایان اذعان کرد: از دست دادن جان و استقبال از مرگ در تمام شرایط علاوه بر آنکه ناروا نیست، بلکه در موارد خاص، برای دست یافتن به مصالح بزرگ و هدف های عالی ضرورت نیز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha