جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که اساتید حوزه های علمیه، باید طلبه را برای مدیریت جهانی آموزش دهند، گفت: دین در صحنه مدیریت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و حکومتی و بیشتر از همه در مسائل قضایی حرف برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با اساتید مدرسه تخصصی حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) بیرجند، اظهار کرد: پیش از انقلاب افراد در مسئله آموزش های دینی غالبا در چارچوب فردی یا جمع های قلیل می اندیشیدند، اما بعد از انقلاب شرایط بسیار متفاوت شد به این معنی که ورای مسئله آگاهی از دین و احکام دین، سخن از مدیریت دین است.

وی افزود: مسلما اساتید حوزه های علمیه، باید طلبه را برای مدیریت جهانی آموزش دهند، چرا که همواره انتظار داریم چنان روزی فراهم گردد، اما قبل از آن که به این ایده عظیم نائل شویم کاملا مشهود است که کمبود بزرگ جامعه ما، مدیریت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مسلما دین در صحنه مدیریت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و حکومتی و بیشتر از همه در مسائل قضایی حرف برای گفتن دارد، لذا در صحنه مدیریت ها، باید بنیان حوزه قوی گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه چنین فرصت، زمان و شرایطی در تاریخ سراغ نداریم، خاطر نشان کرد: سال گذشته و در چنین روزهایی برخی می گفتند دیگر 13 آبان، 9 دی و 22 بهمنی وجود نخواهد داشت و لذا انواع و اقسام توطئه ها در داخل یکی پس از دیگری بروز می کرد، اما پاسخ این توطئه ها و جنگ های روانی در 13 آبان، 9 دی و 22 بهمن با حضور حداکثری مردم داده شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن، آمریکا، انگلیس و فرانسه شرکت کردند و حدود 80 هزار کودک را کشتند، اما می بینید که همچنان ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دوست و دشمن دولت سوریه را پایان یافته می دانستند، اما سوریه مقاومت کرد و پیروز شد، تصریح کرد: عراق، نیجریه، جامو و کشمیر نیز امروز در برابر سلطه و ظلم ایستادگی می کنند و این نشانه ی مقاومت است.

وی با بیان اینکه امدادهای الهی از اول نهضت تا پیروزی انقلاب در سال 57 و امروز ادامه داشته است، تصریح کرد: پس از ساقط شدن جبهه شرق، کشوری تشکیل شد که می گوید درِ این کشور به روی اسلام از نوع انقلاب اسلامی باز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقشی که استاد بر روی شاگرد دارد بسیار موثر است، گفت: حوزه به عنوان استاد آموزش و پرورش، سازمان امور مساجد به عنوان امام مسجد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان گسترش وعظ و نصیحت جامعه در شهرهای مختلف خراسان جنوبی، می توانند طلابی را از شهر مقدس قم جذب کنند که البته مقدمات آن را فراهم کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: در بین عناصر خراسان جنوبی در شهر مقدس قم نیز نیروهای زبده و تزکیه شده بسیاری وجود دارند که می توان از آن ها برای حضور در استان دعوت کرد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha