جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ممثل ولي الفقيه في شؤون الحج والزيارة، السيد عبد الفتاح نواب

حوزه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار«الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی را ایجاد کردند نبود، این شورها و حرکت ها ایجاد نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب در آئین رونمایی از پوستر شعار اربعین که در سالن همایش های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، عنوان کرد: شعار به عنوان علامت و نشانه بوده و امروزه پرچم کشورها و علامت های موجود در این پرچم ها یکی از نشانه ها و شعارهای آن ها می باشد.

وی افزود: اطاعت از خدا و قرآن از شعارهایی است که در دین اسلام موردتاکید قرار گرفته و پیامبر اکرم(ص) در هر جنگی متناسب با آن جنگ شعاری انتخاب می کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تمامی شعارهای پیامبر(ص) و اهلبیت ایشان از جنس سمائی و آسمانی بوده است، گفت: شعار باید الهام بخش، حیات بخش، فراگیر، شایسته و هدفمند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب مطرح کرد: از دیگر ویژگی های شعار واقعی بودن است و همانطور که در تاریخ می بینیم خوارج در شعار «لا حکم الا لله» یک هدف غلطی را دنبال می کردند.

وی ابراز کرد: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار«الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی را ایجاد کردند نبود، این شورها و حرکت ها ایجاد نمی شد، اخلاص ها و دلدادگی های کسانی که جان خود را برای زیارت سیدالشهدا دادند موجب ایجاد این موج خروشان زائران حسینی شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: امروز به راحتی می توان در رسانه کلیپ های زیبایی از حماسه اربعین ایجاد کرد و وظیفه ما این است که با استفاده از ابزار رسانه مظلومیت حسین زهرا(ع) را به جهانیان ابلاغ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: دنیا گذرا و فانی بوده و خوشا به حال کسی که در راه ترویج فرهنگ حسینی تلاش می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha