سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

حوزه مدیر شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با مدیران و مسئولان حرم مطهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلال غفاری صبح امروز با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت با مدیران و مسئولان این آستان مقدس دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای حرم کریمه اهل‌بیت(س) قرار گرفت.
در این دیدار که حجج اسلام احمدی معاون فرهنگی و بهشتی پور مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حضور داشتند،‌ در مورد پوشش برنامه‌های رسانه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت از شبکه افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین تولیدات برنامه‌های بصیرتی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.
غفاری، مدیر شبکه افق در این دیدار با بیان این‌که آمادگی پوشش و پخش ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از شبکه افق را داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برنامه‌های خوبی را تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
وی یکی از اهداف شبکه افق را تولید برنامه‌هایی در راستای معرفی علما و روحانیان شاخص و انجام گفت‌وگوهای صمیمی با این افراد دانست و افزود: استان قم ظرفیت خوبی در این عرصه دارد که مورد غفلت واقع شده است.
مدیر شبکه افق ادامه داد: بزرگان بسیاری در قم حضور دارند که به آنها پرداخته نشده و نیاز است سبک زندگی موفق و همراه با ساده‌زیستی این افراد مورد توجه قرار گیرد.
غفاری با اشاره به این‌که همه بزرگان و علما به نوعی توجه خاص و ارادت به حرم مطهر کریمه‌ اهل‌بیت(س) داشته‌ و دارند و به نوعی سبک زندگی خود را از این مسیر دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: آستان مقدس می‌تواند با فراهم آوردن بستری در این زمینه، همکاری خوبی با شبکه افق داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های شبکه افق در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: شبکه افق در این راستا فعالیت‌های را قبل، همزمان و بعد از اربعین ارائه می‌کند که شامل تشویق و تهییج افراد به حضور در پیاده‌روی اربعین، پیگیری مشکلات زوار و مطالبه‌گری از مسئولان و تشویق به زیارت است.
مدیر شبکه افق ایجاد کنش‌گری اجتماعی در زمینه پیاده‌روی اربعین در داخل کشور ویژه افرادی که توانایی حضور در پیاده‌روی گسترده اربعین در عراق را ندارند، را امری ضروری دانست و بیان کرد: لازم است با خلاقیت و تکنیک برنامه‌هایی ویژه مخاطبانی که علاقه‌مند به حضور در پیاده‌روی اربعین بوده‌اند و به هر دلیلی امکان حضور برایشان فراهم نشده، تولید شود تا بتوانند با این فضا همراه شوند.
حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی و مذهبی برخی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی حرم است که به صورت ویژه مورد استقبال عموم زائران است.
وی افزود: در تلاش هستیم بتوانیم در کنار فعالیت‌ها و برنامه‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌های بصیرتی را نیز برنامه‌ریزی و اجرایی کنیم که شبکه افق در این زمینه می‌تواند کمک‌حال ما باشد.
در بخش دیگری از نشست، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور، مدیرکل روابط عمومی تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت گفت: برنامه‌های رسانه‌ای خوبی از سوی خادمان تولید و جمع آوری شده که ظرفیت بسسیار بالایی است و بیشتر آنها قابلیت پخش در شبکه های مختلف به ویژه شبکه افق را دارد.
وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های موکب حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ایام اربعین پرداخت و افزود: برنامه‌ها و خدمات خوبی در ایام پیاده‌روی اربعین به زوار سیدالشهدا(ع) ارائه می‌شود که ارائه خدمات پزشکی، سرکشی خادمان موکب حرم مطهر از موکب‌ها، ایستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان، برگزاری برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، تولید برنامه‌های رسانه‌ای، تکریم زوار، ویژه‌برنامه برای بانوان اربعینی و غیره از جمله برنامه‌هاست.
گفتنی است، مدیر شبکه افق در ادامه حضور خود در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از بخش‌های مختلف رسانه‌ای حرم مطهر بازدید کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha