جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس تصریح کرد: هر جا مانند عملکرد جوانان در دوران دفاع مقدس خدامحوری باشد نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام محمود محمودی عصر امروز در بین جلسه معاونین و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس، نظم را اساس آرامش انسان دانست و اظهار داشت: آموزه‌های شریعتی که ما از آن پیروی می‌کنیم با طبیعت و فطرت انسان هماهنگ و با تعالیم دین سرستیز ندارد.

وی بابیان اینکه توصیه‌هایی که در ترجمان قرآن و روایات شده است، همان خواسته‌های عقل و به زبان وحی از طرف خداوند بر پیامبر(ٌص) نازل‌شده است، افزود: کلیات مناجات را که یک موجود محدود برای آرامش، به یک موجود نامحدود نیاز دارد، عقل آن احساس می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به اینکه نظم یکی از آموزه‌های دین اسلام است اضافه کرد: خداوند نظم را در این عالم هم به لحاظ آفرینش و تکوین و هم به لحاظ تشریع و قانون‌گذاری قرارداد است.

حجت‌الاسلام محمودی شاخصه‌ها و مؤلفه‌های نظم را در ابتدا هدف و سپس برنامه‌ریزی، رهبری، مدیریت و انقیاد برشمرد و تأکید کرد: نظم اساس آرامش انسان و جزو احتیاجات اساسی روح و روان انسان است و به کارهای انسان سرعت، اتقان و استواری لازم را می‌دهد، همچنین باعث بالا رفتن روحیه و افزایش کیفیت کار نیز می‌شود.

وی در ادامه خودمحوری را یکی از آسیب‌ها در کار تشکیلاتی معرفی کرد و گفت : هرگاه انسان دچار خودکامگی و خودمحوری شود حتی بین مادر و فرزند اختلاف و تشدد به وجود می‌آید، هر جا مانند عملکرد جوانان در دوران دفاع مقدس خدامحوری باشد نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پایان ابراز کرد: اساس کارهای تشکیلاتی، اداری و سازمانی نظم است و با تمسک به آموزه‌های دین در همین زمینه می‌توان زمینه رشد و بالندگی در امور را فراهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha