شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: شخصی از پیامبر(ص) سؤال کرد آیا جهاد در راه خدا که وظیفه مردان است، وظیفه زنان هم هست، پیامبر(ص) فرمود به زنان بگویید خوب همسرداری کنید، و یقین بدانند تمام اجرهایی که مردم در تمام مواردی که فرمودید می‌برند، زنان نیز سهیم هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری عصر امروز در همایش رهروان زینبی که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه روز 12 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: سالروز ورود اسرای مظلوم کربلا به سرزمین کوفه و همچنین سالروز دفن اجساد مطهر شهدای کربلا را گرامی می‌داریم.

وی جهاد در راه خدا را مورد توجه قرار داد و افزود: شخصی از پیامبر(ص) سؤال کرد آیا جهاد در راه خدا که وظیفه مردان است، وظیفه زنان هم هست، پیامبر(ص) فرمود به زنان بگویید خوب همسرداری کنید، و یقین بدانند تمام اجرهایی که مردم در تمام مواردی که فرمودید می‌برند، زنان نیز سهیم هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: اینکه پیامبر(ص) فرموده است جهاد زن همسرداری است، به چه معناست، آیا بانوان تکلیف دیگری ندارند، معصوم دیگری می‌فرماید اگر کسی سعادتمند می‌شود سعادتمندی او  بستگی به مادر او دارد، اگر این کلام را در کنار فرمایش ارزشمند پیامبر(ص) یا امیر مومنان(ع) بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که زن در اسلام برخلاف دیگر مکتب‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای است که در دامان او قهرمانان تربیت می‌شوند.

وی در با اشاره به اینکه اگر فاطمه(س) نبود امام حسین(ع) نیز نبود، ادامه اضافه کرد: در تاریخ مردانی توانسته‌اند مسیر تاریخ را تغییر دهند و این به دلیل وجود مادران و همسران آنان بوده است؛ خوب همسرداری زهرا(س) است که امام حسن و حسین علیهم‌السلام پرورش پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری عنوان کرد: سخنی که برخی در کتاب‌ها نقل کرده‌اند در شب عاشورا برخی خیمه‌گاه امام حسین(ع) را ترک کردند که درست نیست، اتفاقاً در این شب بیش از 30 نفر از اردوگاه دشمن به خیمه امام حسین(ع) آمده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha