شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/ نشست هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی با اساتید برجسته خارج فقه‌ حوزه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست هم اندیشی مسئولین هیات اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان با اساتید برجسته خارج فقه‌ این حوزه در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی که با حضور آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی، از علمای حوزه علمیه خراسان و حجج ‌اسلام و المسلمین سیدمهدی نقیبی و محسن ملکی برگزار شد، دکتر سیداحمد عاملی، مدیر و حجت‌الاسلام علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی این هیات در طول دو سال گذشته پرداختند.

همچنین در این نشست ایدۀ تشکیل «لجنه اساتید فقه الاقتصاد» در مشهد از سوی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد با هدف «شناسایی و تقویت مباحث فقه الاقتصاد میان نخبگان حوزوی و اساتید سطوح عالی و ایجاد هم‌افزایی علمی»، «حمایت از دروس خارج فقه الاقتصاد»، «حمایت مادی و معنوی از آثار و تألیفات اساتید دروس خارج فقه اقتصاد» و همچنین «کمک به موضوع‌شناسی مسائل اقتصادی و طرح مباحث روز اقتصادی» نیز مطرح شد که مورد استقبال اساتید قرار گرفت.

در ادامه این برنامه نیز هریک از اساتید حوزه علمیه خراسان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون برگزاری دروس خارج فقه‌الاقتصاد و جلسات علمی منظم و مستمر میان اساتید فقه الاقتصاد پرداختند و بنا شد اعضا و گروه علمی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد، در موضوع‌شناسی مسائل اساسی و پرچالش اقتصادی روز در این جلسات به اساتید کمک کنند.

شایان ذکر است؛ هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان بنا دارد تا با ایجاد این لجنه و هم‌افزایی‌های ایجادشده در آن، زمینه ورود اساتید خارج فقه را به مباحث فقه‌الاقتصادی ایجاد کند تا این هم افزایی نیز، فتح بابی برای ورود تخصصی و اجتهادی حوزه به عرصه اقتصاد و حل مسائل اقتصادی باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    این اقتصاد سنتی وافراد قدیمی جوابگوی اقتصاد روز دنیا نیستن ودلیل واضح وآشکار بدون نقص وعیبش همین عقب ماندگی ومشکلات عدیده اقتصادی کشور است