جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قائم مقامی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ورود به دین نیز تنها با تمسک به ولایت ممکن خواهد بود، گفت: پشت کردن به انقلاب پشت کردن به دین است، و لذا نباید به خاطر مشکلات موجود در کشور خدای ناکرده شاهد این اتفاق باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت السلام والمسلمین سید محمد قائم‌ مقامی از اساتید حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌ الله شهید مدنی، در همدان با تاکید بر اینکه عاشورا دارای حکمت‌ های بی‌ شماری است، گفت: در واقعه عاشورا علت‌ ها توسط افراد و انسان ها به وجود آمد و حکمت‌ های این روز نیز توسط امام حسین(ع) اعمال شد.

وی افزود: عاشورا یکبار اتفاق افتاد، اما همان یک بار دارای چنان هیبتی در تاریخ بود که با گذشت سال های سال تاثیر خود را گذاشته است و با هدایتگری خود مانع رخ دادن حادثه این چنینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با تاکید بر این که یکی از درس های عاشورا این بود که انسان ها نباید ولی خدا را تنها بگذارند، ابراز داشت: عدم تبعیت از ولی خدا به معنای خروج از دین است و البته باید دانست که ورود به دین نیز تنها با تمسک به ولایت ممکن خواهد بود.

وی، عاشورا را تلنگری برای ایجاد جریان بیداری و معرفت در جامعه معرفی کرد و گفت: پس از شهادت امام حسین(ع) معرفت و عقل بشر به اندازه ای افزایش یافت که پس از 1400 سال از شهادت امام حسین(ع) جهان شاهد انقلابی بود که برگرفته از عاشورا فرزند امام را به کشور خود دعوت کردند و بر عهد خود نیز تا پای جان ایستادند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدنی، یادآور شد: آیت‌ الله شهید مدنی به عنوان یک عالم واقعی و امام شناسی به تمام معنا، دارای جاذبه بسیار بالایی بود تا جایی که حتی اگر کسی یک بار ایشان را را می‌دید، شیفته‌ شهید مدنی می‌شد.

وی تصریح کرد: ولایتمداری یکی از ویژگی های بارز شهید مدنی بود و با وجود صلابتی که در برابر دشمنان داشت همواره در مقابل دوستان خود با تواضع رفتار می کرد و همیشه خود را مرید امام خمینی می نامید و به معنای واقعی یار دین بود.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی در ادامه به شرایط کشور اشاره کرده و گفت: شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم در طی سال های گذشته بی سابقه است و همه دشمنان دست در دست هم، هم قسم شده اند تا دوباره کربلا را پس از آزادی بگیرند و به اهداف خود برسند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: کربلا عامل آزادی و آزادگی در جهان است و در همین مسیر داعش را ایجاد کردند تا جان دوباره ای به استکبار بدهند و در مقابل فرهنگ عاشورا ایستادگی کنند.

وی، گردهمایی اربعین را پاسخی محکم به این نقشه استکبار دانست و گفت: حضور یکباره 30 میلیون نفر از سراسر عالم در کربلا علیرغم همه تهدید هایی که از طرف داعش می شد این خبر را در سراسر عالم مخابره کرد که تا قیامت هیچ کس نمی‌تواند کربلا را تسخیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی یادآور شد: پشت کردن به انقلاب پشت کردن به دین است، و لذا نباید به خاطر مشکلات موجود در کشور خدای ناکرده شاهد این اتفاق باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: کسی که فرهنگ امام حسین(ع) را درست درک کند می داند که فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) نبرد با با فرعون‌ های زمان بوده است و لذا ما نیز در زندگی خود دنباله رو امام حسین(ع) باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    0 0
    جناب آقای قائم مقامی عزیز ! فراموش نکرده اید که امام راحل ره فرمودند " نگذارید انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیفتد "