جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 863806
۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس با موضوع محرم

حوزه/الیاس احمدی گفت: عزاداری فرصتی را برای حضور افرادی که یک سال از مسجد و خانه خدا دور بودند فراهم می کند.

احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان و اصحاب آن امام حسین(علیه السلام) به چرایی عزاداری در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت:  شهادت بزرگترین افتخاری است که نصیب بنده واقعی خدا می شود و فرد به آرزوی خود یعنی دیدار یار می رسد.

وی با بیان اینکه عزاداری فرصتی برای افرادی است که  یک سال از مسجد و خانه خدا دور بوده اند، افزود: مسجد دنیای بی ریایی است که افراد در آن فقط برای رضای خدا هزینه کرده و داوطلبانه به دوستداران امام حسین(ع) خدمت می کنند، در حالی که در دنیای بیرون چنین چیزی وجود ندارد.

مدرس دانشگاه به یکی دیگر از دلایل و چرایی عزاداری امام حسین(ع) پرداخت و بیان داشت: گریه باعث تلطیف روح و روان و آرامش انسان می شود و محرم و عزاداری و حزن و اندوه و گریه فرد در این ایام فرصتی را برای توبه او فراهم می کند و فرد در این راه به خداوند نزدیک می شود.

وی به فواید گریه برای امام حسین(ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: گریه انسان را با محبت تر و مهربانتر کرده و موجب تقرب انسان به خداوند می شود و سنگدلی، غرور و تکبر او را از بین می برد و نشان دهنده کوچکی انسان در برابر معبودش است.

احمدی با تاکید بر اینکه تکرار و یادآوری واقعه کربلا به انسان می آموزد که نباید در برابر ظلم و جور ساکت نشست، اذعان داشت: استقامت در برابر ظلم و ستم چیزی است که دنیای غرب از آن وحشت دارد از این رو دشمنان و منافقان همگی به دنبال تخریب محرم هستند.

 وی در ادامه، زندگی معنوی انسان را مانند مسابقه دو و میدانی دانست و گفت: در این دنیا و یا همان زمین بازی برای هر اندازه مسیر طی شده جایزه تعیین شده است و به تعداد همه جایزه وجود دارد و هر کس برای بردن جایزه، تلاش می کند و انسان ها هر چه مسیر را بیشتر بپیمایند، جایزه آن نیز بزرگ و بزرگتر خواهد شد و کسانی در این مسابقه در اوج قرار می گیرند و جوایز بزرگ را خواهند برد که دست از تلاش بر ندارند و با جایزه اول مسابقه را رها نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha