جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موکب

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برپایی 62 موکب متعلق به استان در داخل و خارج از کشور برای پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

عبدالرضا مطاف، پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با اشاره به اقدامات و فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: با توجه به حذف صدور روادید برای سفر به کشور عراق امسال شاهد جمعیت چشمگیرتری نسبت سال های گذشته خواهیم بود و به همین جهت ستاد بازسازی عتبات عالیات هم تلاش بیشتری را برای خدمت رسانی به زوار خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برپایی 62 موکب متعلق به استان بوشهر در داخل و خارج از کشور برای پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 29 موکب در داخل کشور و 33 موکب نیز در کشور عراق برپا خواهد شد.

وی از برپایی 24 موکب در داخل استان جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر در مسیر مواصلاتی زائران پنج استان سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان است، این تعداد موکب برای خدمت رسانی به زائران برپا خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه آمار تعداد موکب های امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: سال گذشته تعداد 54 موکب برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی توسط مردم استان در داخل و خارج از کشور برپا شد که همگی این موکب ها تحت نظارت ستاد عتبات عالیات فعالیت می کردند.

مطاف از اسکان ۳۵ هزار و ۵۶۰ نفر از زائران اربعین حسینی در مواکب متعلق به استان بوشهر در پیاده روی اربعین سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به حذف روادید و نیز باز شدن مرز خسروی برای تسهیل در خروج و ورود زائران، پیش بینی می شود این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از نام نویسی سه هزار و ۵۰۰ نفر از استان بوشهر جهت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: استقبال جوانان برای خدمت رسانی به زائران بسیار خوب بوده است.

مطاف در پایان اظهار کرد: برپایی نماز جماعت، پاسخ به مسائل شرعی و سخنرانی و سینه زنی از جمله برنامه های فرهنگی است که در این موکب ها برگزار خواهد شد؛ افزون بر این تیم‌های پزشکی و امدادی در مواکب استان بوشهر برای خدمت رسانی به زائران مستقر می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha