جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حالت عادی در مرز چذابه/ عبور و مرور روان زائرین

حوزه/ مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز چذابه برای زائران خراسان جنوبی به سفر زیارتی اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: امسال با توجه به حذف روادید، شاهد افزایش قابل توجه زائران از این استان به مراسم معنوی اربعین خواهیم بود.

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، از ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از ابتدای ماه محرم در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۱۸۰۰ نفر در قالب ۸۴۰ گروه در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای ثبت‌نام زائران ویژه پیاده‌روی اربعین ۵ دفتر موقت و ۳۵ دفتر زیارتی، کار ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زائرانی که قصد سفر به عتبات از ابتدای محرم تا انتهای صفر دارند نیازی به دریافت روادید ندارند، تصریح کرد: مدارکی از جمله گذرنامه معتبر و پرینت بیمه نامه‌ای که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند را حتما باید به همراه داشته باشند.

نوفرستی به پرداخت بیمه هنگام ثبت نام در سامانه اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغ بیمه برای هر زائر ۲۲ هزار تومان اعلام شده که باید زائران هنگام ثبت نام به صورت الکترونیکی هزینه را واریز و پرینت رسید بیمه را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال هزینه روادید رایگان شده پیش‌بینی می‌شود تعداد زائرانی که قصد حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین دارند افزایش داشته باشد ضمن اینکه هر ساله به خیل مشتاقان شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین افزوده می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مرز چذابه برای سفر به عتبات برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد:ایجاد محدودیت و تردد تنها از مرز چذابه باعث ایجاد دغدغه برای هم استانی ها شده اما مسئولان ذیربط درصدد هستند زائران استان بتوانند از سایر مرزهای کشور از جمله  مهران و خسروی به عتبات مشرف شوند.

نوفرستی به صدور ۲۲ هزار روادید زائر خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اشاره و تصریح کرد : سال گذشته برای ۲۲ هزار زائر از خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان در استان روادید صادر شد که از این تعداد ۶ هزار روادید مربوط به زائران سیستان و بلوچستان و مابقی مربوط به خراسان‌جنوبی بود.

 وی ادامه داد: تعداد زائرانی که سال گذشته از خراسان‌جنوبی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت کردند بیش از ۲۲ هزار نفر بودند چون برخی از زائران استان روادید خود را شهرهایی از جمله مشهد دریافت کرده بودند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: زائران زمان حضور برای پیاده روی اربعین را در سامانه سماح بر اساس برنامه کاری خود می‌توانند انتخاب کنند.

 مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در سامانه سماح زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند را انجام دهند، تاکید کرد: زائران حتما باید در سامانه سماح به آدرس  http://www.samah.haj.ir   ثبت نام کنند و نسبت به واریز هزینه بیمه و دریافت رسید آن اقدام کنند چراکه سال گذشته برخی زائران در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و بدون بیمه اقدام به سفر کردند و در طول سفر شاهد وقوع مشکلاتی بودند که بعضا خانواده‌ها متضرر شدند لذا توصیه می‌شود حتما زائران در سامانه سماح و به صورت گروه‌های ۴۰ نفره ثبت‌نام کنند که بتوانند از حضور روحانی و مداح در گروه استفاده کرده و از این سفر نهایت بهره را داشته باشند.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha