پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اخراج کاندیدای یک حزب کانادایی به خاطر اسلام هراسی

حوزه/ در پی ارسال یک پست ضدمسلمانی در اینترنت توسط یک کاندیدای حزب سبز در کانادا، این حزب اعلام کرد که فرد مذکور مجبور به استعفا شده و آنان صحبت های نفرت محور را به هیچ وجه تحمل نخواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمهخبرگزاری حوزه به نقل از دیلی صباح، حزب سبز کانادا، یکی از کاندیدای انتخابات قریب الوقوع 21 اکتبر را به خاطر مطالب ضدمسلمانی در شبکه های اجتماعی اخراج کرد. این فرد در شبکه های اجتماعی درباره فرستادن لاشه خوک به مسلمانان صحبت کرده بود، به این سبب که می دانست چنین عملی از نظر آنان ناپاک و اهانت آمیز محسوب می شود.

اریک شومن کاندیدای حزب سبز در منطقه فدرال سیمکوئه شومن در کانادا ، پس از انتشار عکسی از خودش در حال کباب کردن یک خوک با این عبارت «ما باقیمانده آن را به دانمارک می فرستیم تا از معترضان به کاریکاتور محمد حمایت کنیم» از این حزب اخراج شد.

مصطفی فاروق مدیر اجرای شورای ملی مسلمانان کانادایی در بیانیه ای گفت: درحالی که ما بسیار حامی حقوق آزادی بیان برای همه کانادایی ها هستیم، اما وقتی فردی نوید  ارسال قطعات لاشه خوک را  به مسلمانان می دهد، وی دیگر قادر نخواهد بود با تمامیت و تعهد اخلاقی تمام کسانی که مایل به انتخاب شدن هستند ، بایستند

 حزب سبز نیز با انتشار بیانیه ای در پاسخ به این سازمان اعلام کرد که استعفای شومن را پذیرفته و اعلام کرد که ما نژادپرستی، اسلام هراسی، تبعیض جنسیتی، سوء رفتار، یهودی ستیزی و زن ستیزی و نفرت محوری را به هیچ عنوان نمی پذیریم.

گفتنی است در سال های اخیر، بیانیه های ضدمسلمانی در کانادا به شدت افزایش یافته اند، و دو سال پیش نیز در حمله به یک مسجد در کبک کانادا، 6 نمازگزار جان خود را از دست داشتند و سر خوک نیز در جلوی مسجد گذاشته شد.

اسلام هراسی به ویژه در استان فرانسوی زبان کانادا یعنی کبک رو به افزایش گذاشته و اخیرا دو معلم مسلمان در شهر مونترال به خاطر اینکه حاضر به کشف حجاب نشده اند، شغل خود را از دست داده اند. این درحالی است که قانون سکولار جدید که داشتن حجاب برای کارمندان دولتی را ممنوع می سازد اخیرا تنش های زیادی در کانادا برانگیخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha