پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یر

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: حوزه‌های علمیه در امر خطیر درس، بحث، تحقیق و پژوهش و همچنین تولید علم جدیت تمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همواره موجب بالندگی علم بوده و در این سال‌ها به‌خوبی پاسخ گوی نیازهای دنیای اسلام بوده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این حوزه‌های علمیه در طول تاریخ رسالت مهم تبیین احکام الهی، تبلیغ رسالت‌های الهی، صیانت از ارزش‌های دینی و خدمت به امت اسلامی را عهده‌دار بوده‌اند و توانسته‌اند در این مسیر به‌خوبی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: امروز این رسالت و مسئولیت بر اساس شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای و به‌ویژه با توجه به حاکمیت نظام اسلامی و شیعی در ایران مضاعف و گسترده‌تر شده است و همین موضوع وظیفه حوزه‌های علمیه را دوچندان کرده است.

وی بیان داشت: بسیار شایسته است که حوزه‌های علمیه در امر خطیر درس، بحث، تحقیق و پژوهش و همچنین تولید علم جدیت تمام داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: حوزه‌های علمیه تحصیلات را هدفمند، کارآمد و به‌روز کنند و علاوه بر این از حوزه علمیه قم که محور و اساس پایه‌ای حوزه‌های علمیه کشور و دنیای تشیع است انتظار می‌رود پاسخگویی درست و مناسبی به مطالبات جهانی که از این حوزه وجود دارد، داشته باشد.

 وی نقش طلاب در شرایط کنونی را مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: طلاب نیز در امر تحصیل جدیت تمام و کاملی داشته باشند که بتوانیم با تقویت بنیه‌ای علمی حوزه و با پاسخگویی به شبهات

در دفاع از کیان دین موفق باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه در عرصه خدمت به دین و ملت همواره سرافراز بوده‌اند و قطعاً این مهم در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha