پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به تأثیر نهضت حسینی بر جهان امروز اشاره کرد و گفت: عاشورا مسیر رسیدن انسان امروز به کمال را روشن نماید و می تواند شبکه بین المللی مقاومت را ایجاد کند.

حجت الاسلام رضا خدری  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با تسلیت ایام محرم الحرام اظهار داشت: یکی از رسالت های قیام اباعبدالله(ع) و یکی از آثار پربرکت خون مطهر آن حضرت، آگاهی بخشی و بیدارگری برای بیرون بردن مردم از جهالت و بدفهمی و ناآگاهی و نجات آنان از سرگردانی و گمراهی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: جهالت در زبان دین به معنی بی سوادی و کمی اطلاعات نیست، بلکه در متون دینی ما جهل در مقابل عقل است، یعنی آن چیزی که باعث تنهایی امام حسین(ع) و شهادت او شد، بی سوادی مردم نبود، بلکه کج اندیشی، بدفهمی یا به تعبیری،  ضعف عقل و ضعف تجزیه و تحلیل عقلانی آنان بود.

وی بیان داشت: وقتی قوه تعقل به خوبی به کار گرفته نشود و تجزیه و تحلیل درستی بر وجود انسان حاکم نباشد، فریب ظواهر را می خورد و در عین اینکه ممکن است اهل نماز و عبادت باشد اما حق را به خوبی تشخیص ندهد. کما اینکه در حادثه کربلا جهالت مردم باعث شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد و مردمی که تجزیه و تحلیل ضعیفی داشتند نتوانستند دست های پشت پرده نفاق را به خوبی ببینند.

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: این یک درس مهم عاشورا به ما است که باید با نگاه عمیق به مسائل و تعقل پیرامون حق و حقیقت راه خود را پیدا کنیم و بازیچه نقشه ها و شایعات جبهه باطل نشویم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین به تأثیر نهضت حسینی بر جهان امروز اشاره کرد و گفت: عاشورا مسیر رسیدن انسان امروز به کمال را روشن و می تواند شبکه بین المللی مقاومت را ایجاد کند.

حجت الاسلام خدری گفت: مراسم عاشورای حسینی هر سال در دنیا شکوه بیشتری پیدا می کند و فراگیر تر و گسترده تر می شود،  در عاشورای امسال، حضور عزاداران در دنیا ارتباط معناداری هم با جبهه مقاومت پیدا کرد که امروز بحمدالله فراگیر شده است.

وی ادامه داد: این مسأله نشان می دهد که عاشورا می‌تواند همه آزادیخواهان  و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد و شبکه بین‌المللی مقاومت را ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha