پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میردامادی

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این پرسش که آیا ملت راضی به مذاکره‌ای است که در آن ذلت باشد؟ گفت: برخی افراد بی‌خرد می‌گویند که هر جا از دنیا باشد می‌رویم و مذاکره می‌کنیم و ملت را از گرفتاری بیرون می‌آوریم، در حالی‌که مکتب ما، مکتب ذلت پذیری نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم 59 میلیون نفر کشته شدند و 5 سال مردم درگیر آن بودند و تنها نامی از آن باقی است، اما چه شد که یک جنگ نیم روزه در روز عاشورا، این همه شکوه و عظمت دارد و هر ساله از آن گفته می‌شود.  

وی در پاسخ به این پرسش که چرا امام حسین(علیه‌السلام) با دشمن مذاکره نکردند، گفت: مذاکره به امام حسین(علیه‌السلام) پیشنهاد شد اما آن حضرت، مذاکره برای ذلت پذیری و پذیریش یک عنصر شراب‌خوار حیوان‌صفت را نپذیرفت چراکه در حقیقت این مذاکره، مذاکره نیست؛ تسلیم شدن است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: میان «سِلم» و «تسلیم» تفاوت است، سلم یعنی زندگی مسالمت‌آمیز که اسلام اجازه داده است که پیشنهاد سلم را در زمانی که قدرتمند نیستیم، پذیریم همان‌گونه که امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) سلم را پذیرفتند چون قدرت نظامی لازم را برای مبارزه با معاویه وجود نداشت.

وی عنوان کرد: امام حسین(علیه‌السلام) فرمودند اگر این پیشنهاد مذاکره را بپذیریم چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، ایشان فرمودند «این مردک نامشروع، من را مخیّر کرده است میان شهادت و ذلت یکی را انتخاب کنم و هیهات من الذله.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه مکتب ما مکتب ذلت پذیری نیست، گفت: مقام معظم رهبری همچون جدشان در مقابل یزیدیان ایستادند، اما عده‌ای روشن‌فکر می‌گویند مذاکره کنید، یا برخی افراد بی‌خرد می‌گویند که هر جا از دنیا باشد می‌رویم و مذاکره می‌کنیم و ملت را از گرفتاری بیرون می‌آوریم، آیا ملت راضی به مذاکره‌ای است که در آن ذلت باشد؟

وی افزود: 4 سال مذاکره کردند و بشارت دادند که برجام، ابر باران‌زایی است که افرادی که خواب هستند صدای رعد آن را نمی‌فهمند و امروز عاقبت کار را می‌بینید، حتی گفته شد مگر امام حسین(علیه‌السلام) با عمر سعد مذاکره نکردند که واقعاً بیان این سخنان، خنده‌آور است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه راه امام حسین(علیه‌السلام) راه مبارزه با ستم و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند مذاکره قهرمانانه انجام دهید یعنی در مقابل دشمن التماس نکنید و خود را ضعیف نشان ندهید.

وی با بیان اینکه دانشگاه کربلا به ما آموخت که در مقابل دشمن، خود را ضعیف نشان ندهیم و کسب قدرت کنیم، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) فرمودند که مراقب باشید نااهل‌ها در نظام اسلامی وارد نشوند و عوامل جاسوسی دشمن در شما نفوذ نکند، مقام معظم رهبری نیز در این باره تذکر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی بیان کرد: امام حسین(علیه‌السلام) در شب عاشورا فرمودند همه بروند که فردا هر کس بماند کشته می‌شود و نااهلان از تاریکی شب استفاده کردند و رفتند اما یاران واقعی آن حضرت ماندند که افراد مخلص و عاشق دین بودند، آن حضرت، برای مبارزه با دشمن به گونه‌ای که قرار است پیروز میدان شود آرایش نظامی در نظر گرفت و فرماندهان نظامی برای واقعه عاشورا انتخاب کرد، همچنین صبح عاشورا اصحاب امام حسین(علیه‌السلام) حمله همگانی دشمن را دفع کردند و دشمن پس از آن، به جنگ تن‌به‌تن رو آورد، حتی در این نوع از جنگ نیز اصحاب به‌سادگی شهید نمی‌شدند، این‌ها همه نشان می‌دهد که نباید در مقابل دشمن سستی نشان داد.  

وی ابراز کرد: دشمن شعار می‌دهد اما می‌داند که نمی‌تواند با ایران درگیر شود، اگر قوی نبودیم قطعاً اسرائیل که قدرت آن چنانی ندارد به ما فرصت نمی‌داد؛ امروز باید قهرمانانه در مقابل دشمن ایستاد که قرآن کریم می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری می‌کند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha