جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عمران - مبلغ هجرت

حوزه/ چه زیبا است دستانی که کمک می‎کند همان دستانی باشند که برای دعا بالا می‎روند تا هم امدادرسانِ آبادانی ایران عزیز باشند و هم عامل مودت ملت و پارسایان.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، روز گذشته حجت‌الاسلام سجاد رویان خبر از تکمیل بخش ناتمامِ خانه عالمی واقع در روستای سرخ قلعه از توابع شهرستان قلعه‎گنج داد و گفت: مدت قابل توجهی از ناتمام ماندن این خانه عالم می‎گذشت و به دلیل فقدان نیروی کاری مناسب در منطقه و فقدان بودجه کافی جهت تکمیل این خانه‌ی عالم، به پیشنهاد معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان و در یک حرکت جهادی، مبلغین هجرت شهرستان قلعه‎گنج با حضور در روستا، همت گمارده و با کمک ایشان خانه عالم روستا تکمیل شد.

مُبلغ روستای سرخ قلعه با اشاره به محرومیت منطقه ادامه داد: به دلیل نبودن امکانات و شرایط، تا پیش از این توان تأمین هزینه‎‌ی اندکی که از چند میلیون تومان تجاوز نمی‌کرد وجود نداشت و علاوه بر آن، این محرومیت موجب شده تا نیروهای عمرانی روستا نیز به مناطق مستطیع نقل مکان کنند و این موارد مانع از تکمیل ساختمان شده بود اما همدلی سایر مبلغین منطقه (تعداد شش نفر) و کمک خیرین سبب اتمام کار شد.

وی به بیان نواقص خانه عالم پرداخت و همچنین اظهار داشت: ساختمان دارای نواقصی همچون عدم برق‌کشی، فقدان سرویس بهداشتی، عدم وجود ۸۰ متر حصارکشی برای حیاط خانه و ... بوده و روند زندگی برای بنده و خانواده‎ام سخت شده بود و جهت انجام روال تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی، مشقت زیادی ایجاد می‎کرد. اگرچه بخشی از مشکلات به مرور زمان و با همکاری شورا و دهیاری روستا مرتفع شد اما شرایط مالی و نیروی انسانی باعث معطل ماندن بخشی از عملیات اجرایی این کار عمرانی در مدت طولانی شده بود.

سجاد رویان با اشاره به شرایط جغرافیایی روستا افزود: روستای سرخ قلعه (با 223 خانوار) از توابع دهستان سرخ قلعه و در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان قلعه‌گنج واقع شده است و با تلاش معاونت تبلیغ، از سال 1395 روحانی هجرت به این روستا اعزام و در آن ساکن شده است. اما پیش از این روستا فاقد روحانی موقت یا دائم بود.

این مبلغ هجرت در انتها با تشکر از سایر مبلغین بویژه حجت الاسلام نبوی نژاد روحانی روستای آهوان (به عنوان استاد و معمار این طرح) خاطرنشان کرد: انجام این کار توسط روحانیون علاوه بر یک تجربه موفق، در میان مردم روستا نیز بازتاب خوبی داشت چرا که در عمل مشاهده کردند روحانیت مانند بقیه مردم بوده و در مواقع مختلف پا به پای آنها در کارهای فرهنگی و عمرانی و ... مشارکت خواهد داشت.

گفتنی است، پیش از این نیز روحانیون هجرت استان کرمان با همدلی و تعاون در تکمیل دو پروژه عمرانی دیگرِ خانه‌های عالم روستای الله‌آباد فهرج (مدتی پیش با حضور 8 مبلغ هجرت و 3 روحانی مستقر) و آهوانِ پایگاه قلعه‌گنج (با حضور مبلغین شهرستان) موفق بوده‌اند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha