پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: مشکلات و سختی ها در زندگی همه انسان ها وجود دارد و چه بسا که این مشکلات در زندگی طلاب بیشتر هم باشد، اما باید مراقب باشیم که این مشکلات زمینه ساز دلسردی از این نعمت بزرگ الهی نشود و فشارها این نعمت بزرگ را به حاشیه نبرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان همدان، پیش از ظهر امروز همزمان با سراسر کشور، با سخنرانی آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان، در مدرسه آیت الله آخوند(ع) برگزار شد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان با تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و شهادت امام حسین (ع)، گفت: همه ما باید شاکر خداوند باشیم که بر ما منت نهاد و ما را به این سمت هدایت کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مشکلات و سختی ها در زندگی همه انسان ها وجود دارد و چه بسا که این مشکلات در زندگی طلاب بیشتر هم باشد، اما باید مراقب باشیم که این مشکلات زمینه ساز دلسردی از این نعمت بزرگ الهی نشود و فشارها این نعمت بزرگ را به حاشیه ببرد.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: طلاب و عزیزان حاضر در حوزه های علمیه باید بدانند که این رشته بدیل ندارد و بی همتا است و قدر لحظه لحظه های آن را بدانند و از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این که امروز عاشورای امام حسین (ع) در سراسر جهان منتشر می شود و مردم به عزاداری می پردازند به برکت حفظ دین توسط حوزه های علمیه و علمای دین است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان  با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال آن هستند تا مردم را به انحراف بکشانند، ابراز داشت: حضور میلیون ها زائر از سراسر دنیا در اربعین سیدالشهدا(ع) همه و همه نشان از به شکست رسیدن نقشه های دشمنان دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه با تزکیه نفس در طلاب حوزه های علمیه یادآور شد: خداوند در قرآن یازده مرتبه با عبارت "قد افلح من زکها" سوگند یاد می کند تا اهمیت تزکیه نفس را به خوبی بیان کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha