جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
photo_2019-01-30_08-44-52.jpg

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس گفت: حادثه عاشورا در زمانی محدود و مکانی خاص پدید آمد، اما جلوه های الهی آن، جهان را فرا گرفت و بربلندای جان و اندیشه بشری ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فریبا تیموری در ویژه مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام که در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها گنبدکاووس و شماری از بانوان این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: حادثه عاشورا در زمانی محدود و مکانی خاص پدید آمد، اما جلوه های الهی آن، جهان را فرا گرفت و بربلندای جان و اندیشه بشری ماندگار شد.

وی افزود: جاودانگی و جهانی شدن قیام امام حسین علیه السلام دارای عوامل و علل متعددی است که یکی از مهم ترین آن ها، تجلی بندگی و تسلیم خالصانه در برابر خداوند است و به طور کامل در این قیام هدایت آفرین تجلی یافت.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبدکاووس گفت: شناخت معبود، عشق به معبود، عبادت و نیایش و خشنودی از جلوه های بندگی الهی در قیام امام حسین علیه السلام آشکار و بارز است.

تیموری درباره شناخت معبود توضیح داد: انسان برای اینکه به بندگی راستین نائل شود، به شناخت معبود خویش محتاج است و نیاز انسان به شناخت خدا حقیقتی فطری است.

وی ادامه داد: عشق و معرفت، لازم و ملزوم یکدیگرند، اهل بیت علیهم السلام ابتدا معرفتی عمیق نسبت به جمال و جلال خداوند داشته و سپس با تمام وجود عاشق خداوند بودند و از رهگذر همین عشق و معرفت به خداوند است که زینب کبری سلام الله علیها در برابر سؤال کینه توزانه ابن زیاد فرمود: چیزی جز زیبایی ندیدم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha