جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجلیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که جهاد با نفس باید همراه با علم آموزی باشد، تصریح کرد: حوزه فقط مسئول آموزش منطق، تفسیر، کلام و ... نیست و واقعیت این است که کسب علم بدون اخلاق خطرناک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: بسیاری از افراد در جامعه اسلامی ما طلبه یا روحانی نیستند، اما به قدری تهذیب نفس دارند که نقش آنها در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: شما طلاب که  این  فرصت بسیار گرانبها و ارزشمند را به دست آورده اید، باید از اهل بیت (ع) برای موفقیت در تحصیل علوم دینی و ترک گناه کمک بگیرید و هر روز سعی کنید یک گناه را در خود برطرف نمایید.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خدای متعال منت سر شما گذاشته که در حوزه علمیه تحصیل کنید، لذا باید از خدا تشکر کنید، زیرا این منصب انبیا ء است.

وی با تاکید بر این که جهاد با نفس باید همراه با علم آموزی باشد، اظهار کرد: حوزه فقط مسئول آموزش منطق، تفسیر، کلام و ... نیست و واقعیت این است که کسب علم بدون اخلاق خطرناک خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به جایگاه علم در قرآن پرداخت و بیان کرد: هرگز بین کسانی که به علم اعتقادی ندارند و علما و دانشمندان تساوی وجود ندارد و عالمان همیشه صاحب درجات بالا هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین توجه جدی طلاب به قرآن وآیات نورانی آن را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ما باید مسیر خودمان را شناخته و در همان مسیر حرکت کنیم، لذا با قرآن و روایات اهل بیت (س) انس گرفته و به آیات نورانی و آحادیث ائمه معصومین (ع) عمل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پایان از خدمات ۲۰ ساله علمی و حوزوی حجت الاسلام آهنگران در حوزه علمیه قزوین تجلیل کرد.

در این مراسم همچنین ۲۰ نفر از طلاب ممتاز مدارس علمیه استان قزوین تجلیل شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha