پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد حسن رستمیان در جمع طلاب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: تاثیر بسیاری از علماء در تاریخ به واسطه تهذیب نفس بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، به میزبانی مدرسه صادقیه شهرستان سمنان اظهار داشت: انسان باید هم عالم باشد و هم آدم؛ آدم بودن یعنی تهذیب نفس و تاثیر بسیاری از علماء در تاریخ به واسطه تهذیب نفس بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه اگر علم همراه با تهذیب نباشد، برکت ندارد، تصریح کرد: علم کم، اما همراه با تهذیب را خداوند متعال برکت می دهد، اما تحصیل بدون تهذیب هم برای شخص و هم برای جامعه خطرناک است.

وی با اشاره به عوامل موفقیت تحصیلی افزود: اولین عنصر موفقیت در تحصیل، اخلاص است و انسان باید نیتش در درس خواندن را پاک کند. عنصر دوم موفقیت در تحصیل نظم در امور است و اگر در درس خواندن منظم نباشیم،آشفتگی فکری و ذهنی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: احترام به اساتید عنصر سوم موفقیت در تحصیل است و احترام به استاد نقش آفرین است و در روایات منقول است که «برکت علم در بزرگداشت اساتید است» و برکت علم و دانش به احترام به اساتید است.

وی ادامه داد: عنصر چهارم موفقیت در تحصیل برای طلاب علوم دینی، جدیت در تحصیل است و جدیت در تحصیل بسیار مهم است و اولویت اول ما باید درس خواندن باشد و برخی متاسفانه به بسیاری از امورات دیگر اشتغال دارند و اولویت آخرشان درس شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha