جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فقه پزشکی

حوزه/ دروس خارج فقه با موضوع مسائل مستحدثه فقه پزشکی در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در حوزه علمیه خراسان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، دروس خارج فقه با موضوع مسائل مستحدثه فقه پزشکی در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در حوزه علمیه خراسان تشکیل می شود.

حجت الاسلام روحانی، مسئول گروه فقه پزشکی هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در این باره گفت: با توجه به ضرورت بحث مسائل مستحدثه و نوظهور و خلاء موجود در دروس خارج این حوزه نسبت به مسائل حوزه فقه پزشکی، کارگروه پژوهشی هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی با تشکیل جلساتی در تابستان جاری اقدام به تهیه طرحنامه پژوهشی و احصاء بیش از چهل موضوع متنوع و مرتبط با این حوزه از کتاب مکاسب و غیر آن نمود، که مورد استقبال اساتید و مسئولین حوزه علمیه خراسان قرار گرفت.

عضو هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی خاطر نشان کرد: بحث از مسائل حوزه پزشکی به واسطه کثرت ابتلاء عموم مردم و نوظهور بودن بسیاری از آنها نیازمند فعالیت پژوهشی و مطالعات دقیق برای پاسخ گوئی به نیاز جامعه و عموم مردم هست لذا یکی از مهم ترین وظائف حوزه علمیه خصوصاً طلاب سطوح عالی تحقیق و پژوهش در این رابطه می باشد.

وی همچنین فراهم سازی امکان انتخاب موضوعات به روز و جدید برای دروس خارج به همراه ساماندهی مباحثات و دروس خارج و افزایش فرصت های پژوهشی برای طلاب علاقه مند را از دیگر اهداف این طرح قلمداد کرد.

دروس خارج آیت الله حاج شیخ مهدی مروارید، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با موضوع سقط جنین، حجج اسلام و المسلمین حاج شیخ محمد مروارید با موضوع پیوند اعضاء و مرگ مغزی، ملکی با موضوع تغییر جنسیت و ربانی بیرجندی با موضوع پیوند اعضاء در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) برگزار می شود.

لازم به ذکر است؛ طلاب علاقه مند به این مباحث، می توانند ضمن انتخاب دروس فوق و شرکت در طرح مباحثات معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان از حمایت های مالی و پژوهشی نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha